Klacht KPN: Garantie iphone 5

Iphone5

Ik heb via marktplaats een iphone 5 aangeschaft. Nu bleek dat de aan en uitknop niet goed functioneerde en ben ermee naar de Applestore in Haarlem geweest. Daar konden zij mij vertellen dat het een bekend probleem was en dat dit normaal door hun vergoed zou worden binnen de fabrieksgarantie. Mijn telefoon viel daar een paar maanden buiten en kon alleen aangeboden worden via de verkopende partij. Zij konden mij vertellen dat dit KPN was en zelfs de verkoop datum. Ik ben ermee naar een KPN winkel geweest met het bovenstaande verhaal. Nu werd de telefoon opgestuurd naar e-repair en daar kreeg ik te horen dat de kosten € 255,- zouden worden als ik hem zou laten maken. Na uitleg via de mail over consumentengarantie en de service van Apple kreeg ik te horen dat ik gelijk had,maar een aankoopbon moest overhandigen om de garantie te claimen. Doordat ik deze niet had heb ik ineens geen garantie. Einde discussie????????

IPhone 5 is nog niet eens 2 jaar op de markt. Apple heeft mij laten zien dat de KPN de verkopende is geweest van de telefoon en dus verantwoordelijk is voor verdere afhandeling. Doordat er geen aankoopbon overhandigd kan worden door mij trekt KPN zijn handen terug en zet mij gewoon aan de kant.

Mijn vraag is waarom doet KPN zo moeilijk terwijl Apple dit probleem zo kan oplossen??

KPN
    Geachte heer Van Ee,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Iphone5
    Ik begrijp dat er zonder een bon geen garantie geclaimd kan worden. Dit omdat de telefoon overal gekocht zou kunnen zijn. Nu is het via de Apple store wel te achterhalen wie de telefoon verkocht heeft. Namelijk KPN. Ze kunnen zelfs de datum noemen. Dit lijkt voor mij duidelijk dat het toestel bij KPN vandaan komt en binnen de consumenten garantie valt. Na contact te hebben gehad met de Klantenservice is mij zelf verteld dat ik inderdaad garantie zou hebben, maar alleen met bon.
    KPN
    Geachte heer Van Ee, KPN heeft de originele aankoopbon nodig om eventueel de reparatiebon te vergoeden.Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT
    Iphone5
    Helaas moet ik me neerleggen bij het beleid van KPN.
    Geen bon is geen garantie.
    Ondanks dat via het unieke nummer van de telefoon blijkt dat deze afkomstig is van KPN.Er zouden voor KPN geen kosten omdat Apple dit vergoed, maar zelf dan nog is het: geen bon geen garantie.Jammer maar helaas