Opgelost door KPN: Garantie teruggetrokken

Ellen

Onlangs is mijn Iphone 4s na een update naar IOS 7 kapot gegaan. Hij wou op geen enkele mogelijkheid WLAN verbinding meer maken. Ondanks dat de iPhone via de Apple online store is gekocht, ben ik in eerste instantie naar de KPN XL winkel gegaan om te kijken of zij hem voor mij konden repareren. (Want daar heb ik nou eenmaal een abonnement) Dit konden zij wel en ondanks dat deze bij de Apple online store was gekocht konden ze hem wel innemen en voor mij laten maken onder de garantie service. Vervolgens krijg ik een mail van teleplan (het bedrijf wat de reparatie op zich neemt), dat ik 225 euro moet betalen omdat mijn telefoon niet meer onder de garantie valt. Wat blijkt nou, KPN had mijn mobiel helemaal niet in mogen nemen, zij hadden mij gelijk door moeten sturen naar de Applestore. Inmiddels is mijn garantie nu daadwerkelijk verlopen waardoor ik dus te laat ben om hier nog aanspraak op te maken bij de Apple store. KPN houdt voet bij stuk en zegt dat zij mij niet verder kunnen helpen.

225 euro wordt kwijtgescholden omdat KPN verkeerde voorlichting heeft gegeven en ik hierdoor niet meer aanspraak kan maken op mijn garantie. iPhone 4s wordt nieuw geleverd.

KPN
    Geachte mevrouw Karsbergen,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Ellen
    Inmiddels nog steeds geen contact gehad met KPN. Wordt letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd.
    KPN
    Geachte mevrouw Karsbergen, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Ellen
    Klacht is nog niet in zijn geheel afgehandeld, maar ondertussen al wel een positief gevoel hieraan over gehouden.
    Wacht nog op reactie van dhr. Racz, zodra ik van hem reactie heb gehoord zal ik de klacht afsluiten.
    Geachte mevrouw Karsbergen,
    KPN
    Geachte mevrouw Karsbergen, De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Ellen
    Ondanks dat er geen contact meer met me is opgenomen, wat in dat opzicht wel slordig is. Wel deels tevreden over de oplossing. Vandaar een positieve afsluiter.