Klacht KPN: gebrekkige dienstverlening en klantenservice van KPN

j.c.j. Schellekens

Ik woon in het buitengebied en werk vanuit huis. KPN is de enige aanbieder van internet op mijn huisadres. Ik wordt al sinds de zomer gestalkt door KPN (brieven en 3 nieuwe, niet bruikbare Experia boxen/routers) met de melding dat de combinatie ISDN met internet en interactieve TV (die ik heb op mijn adres) niet meer wordt ondersteund. En dat ik aldus dien te kiezen voor òf ISDN òf Internet en Interactieve TV. Ik wil niet kiezen omdat ik ISDN nodig heb voor mijn alarm en ook internet nodig heb voor mijn werk en privé. Daarnaast heb ik aangegeven niet voor de kosten voor het omzetten van mijn alarmcentrale van analoog naar digitaal wil opdraaien.
Begin december werd plots interactieve TV geblokkeerd. Na lang en veelvuldig heen en weer bellen met KPN (backoffice, zakelijk omdat ISDN blijkbaar bij KPN bij de afdeling Zakelijk hoort, particulier voor internet en interactieve TV en Digitenne, het bekende van het kastje naar de muur verhaal) en nadat een monteur die ter plaatse is gekomen er ook niet uit kwam (men dacht op dat moment bij KPN aan een hardwarestoring!) wist een slimme helpdeskmedewerker interactieve TV toch weer te activeren. Iedereen blij dus.
Op 20 december 2017 heeft KPN mijn interactieve TV afgesloten en miv 8 januari 2018 heeft KPN mijn internetverbinding afgesloten evenals de 3 Digitenne abonnementen die ik heb. Dit ondanks het feit dat ik geen betalingsachterstand heb. ISDN werkt nog wel (Digitenne TV heeft niets met een telefoon of datalijn te maken dus waarom dat dit ook niet meer werkt is mij een raadsel).
Ik heb hierover de klachtenlijn van KPN gebeld op 5 januari en kreeg te horen dat ik op zonder 14 januari!! over die klacht teruggebeld zou worden. Aan het euvel zou in de tussentijd niets worden gedaan werd mij gemeld. Ik ben niet teruggebeld.
Deze en vorige week weer een aantal maal contact gehad zonder resultaat.
Ik heb inmiddels deze week ook een 'eindafrekening' gekregen van KPN. De periode van 9 januari tm 11 januari is gerestitueerd. De periode(s) daarvoor, waarin ik geen interactieve TV had, niet.
Zojuist (17-1) weer met KPN gesproken met het verzoek om dan alleen Digitenne aan te zetten: dit is niet mogelijk met mijn contract gaf men aan.

Ik wil compensatie voor de niet geleverde (en wel betaalde) diensten en voor de geleden schade (mijn vrouw die bedrijf aan huis heeft kan al ruim een week niet met haar computer op internet). Tevens wil ik dat Digitenne weer wordt geactiveerd, want op dit moment hebben we geen enkele vorm van TV.

KPN
    Geachte heer Schellekens,

KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?