Klacht KPN: Geen informatie over tariefverhoging KPN - Geen opzegmogelijkheid

MH1987

Op 20 april jl. heb ik online een alles-in-een abonnement afgesloten. Een maand later heb ik hiervoor de spullen ontvangen en is mijn abonnement geactiveerd.

Ik las online een stukje dat (bijna) alle telecomaanbieders de tarieven hadden verhoogd, ook KPN. Hierop besloot ik mijn facturen te controleren, deze waren namelijk steeds hetzelfde. Wat bleek, er was wel een tariefswijziging geweest, maar mijn korting is verhoogd, waardoor ik deze wijziging pas ga zien als de kortingsperiode afloopt! Dit is gebeurt zonder dat ik hier over ben ingelicht. In mijn abonnementsoverzicht staat niet vermeld dat het tarief omhoog zou gaan.

Volgens de medewerker van KPN aan de telefoon zou er een e-mailbericht met informatie zijn uitgezonden. Ik heb mijn postvak gecontroleerd, ook de map met reclame, maar kan deze e-mail niet vinden. De medewerker gaf aan dat het ook mogelijk verkeerd is gegaan omdat ik rond die tijd pas mijn abonnement heb gekregen, dus mogelijk niet als "klant" de e-mail heb ontvangen.

Omdat ik het niet eens ben met de wijziging, en de manier waarop deze bij mij is doorgevoerd, wil ik mijn abonnement op (kunnen) zeggen. Ik heb dit zo doorgegeven aan KPN per e-mail en ben vervolgens, na een herinnering, gebeld door KPN.

Deze medewerker zei mij simpelweg dat ik niet op kan zeggen in verband met de tariefsverhoging. Dit omdat iedereen een brief of email zou hebben gehad hierover, en de opzegtermijn inmiddels is verstreken. Mij werd medegedeeld dat daar alles mee gezegd is.
De schuld werd door KPN bij mij neergelegd. Ik zou de brief volgens de KPN medewerker gewoon niet hebben gezien, of iemand heeft hem weggegooid. Niemand zegt dat de fout bij KPN kan liggen. Misschien is er niets verstuurd, of is er iets mis gegaan met de post?

Kan KPN aantonen dat ik ben geïnformeerd over de tariefswijziging? Als zij zo stellig is in de mededeling dat ik op de hoogte moest zijn van de tariefswijziging, moet KPN dit toch aan kunnen tonen? Ik heb niets ontvangen en ben niet geïnformeerd. Als KPN dit niet aan kan tonen, zou ik graag willen weten waarom zij dit niet aan hoeven te tonen en waarom ik in dat geval nog steeds vast zit aan mijn abonnement.

Ik had aanvankelijk gekozen voor KPN omdat ik de indruk had dat de service goed was. Maar ik heb nog nooit zulke slechte ervaringen gehad met een klantenservice als nu. Als zij een opname hebben van dit telefoongesprek, stel voor dat ze deze na luisteren.

Ik wil mijn abonnement met terugwerkende kracht opzeggen. De enige reden dat ik er nog steeds aan vast zit is omdat KPN niet mee wil werken en mij geen uitleg verstrekt.

Als blijkt dat ik gelijk heb en op kon zeggen, wil ik ook graag van mijn sim-only abonnement af. Ik heb dan namelijk absoluut geen zin meer om bij KPN klant te blijven.

Als KPN uit kan leggen waarom zij mij niet hoeven te informeren met betrekking tot een tariefwijziging, of als zij aan kunnen tonen dat zij mij geïnformeerd hebben, dan blijf ik gewoon klant. Dan is het mijn fout.

Ik vind het hoe dan ook vervelend dat het op deze manier moet. Ik vraag gewoon een serieus antwoord.

KPN
    Geachte heer/mevrouw [naam verwijderd door moderator],

KPN

Uw naam is verwijderd uit het dialoog blok.

MH1987
    Ik heb nog geen reactie ontvangen.
    KPN

In verband met de behandeling van deze klacht heeft de behandelaar diverse keren geprobeerd u telefonisch te bereiken. Dit is helaas niet gelukt.
    U kunt de behandelaar van deze reactie zelf rechtstreeks telefonisch bereiken
    via telefoonnummer 070-343 23 35.

KPN Klantenreacties CMT

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren