Klacht KPN: Geen inzage in belgegevens

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 193431
Gebruiker
Imma
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Net een mobiel abonnement bij KPN. Blijkt dat ik de belgegevens niet online kan inzien. Wel het verbruik. Niet wanneer ik wie, hoe lang gebeld heb. De gegevens zijn pas op mijn factuur te zien. Een maand wachten dus. Dat is niet te doen. Ik kan niet nagaan of de gegevens juist zijn en waar een eventuele fout zit. Dat kan pas na een maand. Een ander probleem is het bewijs dat ik 2 uur in de wacht heb gestaan. Ik moet bij een bedrijf kunnen aantonen dat ik zo lang in de wacht heb gestaan. Nu moet ik, omdat ik de belgegevens niet kan tonen, een maand wachten voordat ik stappen kan ondernemen tegen dat bedrijf.
Een medewerkster van KPN kan deze gegevens wel zien maar ze mag me niet mailen.

De oplossing

KPN moet er voor zorgen dat de gedetailleerde belgegevens (naar wie, wanneer, hoe lang) online zijn in te zien in mijnkpn.
KPN moet ervoor zorgen dat, zolang de gedetailleerde belgegevens niet online zijn in te zien, de gegevens naar een abonnee te mailen wanneer die daarom vraagt.

6 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Bönninghausen,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Imma
    Datum
    KPN heeft nog geen contact met mij opgenomen over de afhandeling van mijn klacht.
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Bönninghausen,

    Uw vraag heeft betrekking op het gevoerde beleid van KPN, dit is u inmiddels duidelijk gemaakt.

    Uw reactie is voor kennisgeving aangenomen.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    Imma
    Datum
    Een medewerkster deelde me, op 14 nov. telefonisch mee, dat het beleid van KPN is dat gebruikers van mobiele telefonie de gedetailleerde belgegevens niet online kunnen inzien. Er zijn geen plannen om dit wel toe te staan. Ook zal KPN de gegevens niet per mail toesturen wanneer een gebruiker daarom verzoekt. Dit is het beleid, de klacht wordt op een andere afdeling besproken en KPN heeft me verder niets te bieden m.b.t. mijn klacht. Geen oplossing, geen tegemoetkoming, alleen 2 meedelingen.
  5. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Bönninghausen,

    Uw reactie is voor kennisgeving aangenomen.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  6. Auteur
    Imma
    Datum
    KPN deelt het beleid mee. Mijn reactie dat ik graag verandering in het beleid wil, nl. online inzage in gedetailleerde belgegevens, wordt voor kennisgeving aangenomen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Imma
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen