Klacht KPN: Glasvezel aanleggen, gaten boren, men wil geen kabels in de kabelgoot leggen

A. van der Wiel

In 2011 ingeschreven, bij KPN, voor glasvezel in ons dorp. Vandaag, 14-05-2013, is het dan zover om de glasvezel dan definitief aan te sluiten. Komt er een monteur, stelt zich netjes voor en heeft direct een paar vragen. 1. Hoeveel TV's heeft u om aan te sluiten? 3 was mijn antwoordt. Meneer ik sluit er maar twee aan, voor de derde TV worden kosten in rekening gebracht. 2. Meneer, hoeveel computers heeft u om aan te sluiten? Mijn antwoordt, 3 monteur. De monteur antwoordt, meneer ik sluit er maar een aan.
Vraag 3: Meneer, weet u dat er kabels getrokken moeten worden door het huis? Nee, dat wist ik niet. Daarbij komt nog dat alle kabels zijn weggewerkt in een zgn "kabelgoot". De monteur antwoordt: Meneer ik heb de opdracht om niets in een kabelgoot te leggen.
Kortom, monteur is vertrokken en heeft niets aangesloten.
Ik heb zwart op wit dat er gratis een volledige aansluiting wordt verzorgt door KPN.

Wat moet ik nu doen, en wat zijn mijn rechten?

Moneur dient alles netjes aan te sluiten. Kabels neerleggen in kabelgoot, zoals de huidige kabels ook zijn weggewerkt.
Alles volledig operationeel en goed werkend achterlaten. Installeren volledig gratis uitvoeren zoals schriftelijk overeengekomen.

KPN
    Geachte heer/mevrouw Van der Wiel,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    A. van der Wiel
    KPN zegt, 15-05-2013, contact met mij op te nemen, maar tot op heden niets vernomen.
    KPN
    Geachte heer/mevrouw van der Wiel,KPN heeft uw klacht ontvangen. Echter hebben wij geen naam, adres, postcode, woonplaats en telefoonnummer gegevens van u ontvangen. Wilt u deze alsnog aan ons doorgeven zodat we de klacht in behandeling kunnen nemen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    A. van der Wiel
    Adres en telefoonnummer zijn wel bekent. Er is namelijk reeds telefonisch gereageerd, echter men biedt geen oplossing. KPN ging nu intern bezien wat er nog voor mogelijkheden zijn. We wachten nu inmiddels alweer een week op een reactie, als die nog komt ?!
    KPN
    Geachte heer/mevrouw Van der Wiel, Uw klacht is nog in onderzoek bij onze behandelaar. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    A. van der Wiel
    Heden een voorstel van KPN ontvangen. Hiermee niet akkoord.
    Er is een getekende schriftelijke overeenkomst van € 55,=/maand, de KPN wil nu € 92,53/maand in rekening brengen!!!!!!
    KPN
    Geachte heer Van der Wiel,Het spijt ons dat we niet kunnen bieden wat u wenst en wij u niet naar tevredenheid tot een bevredigende afwikkeling van de kwestie kunnen komen. KPN heeft meerdere suggesties en oplossingen aangedragen en met ieder voorstel gaat u niet akkoord. Het dossier is daarom gesloten en verdere correspondentie wordt voor kennisgeving aangenomen. Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?