Klacht KPN: Half jaar eerder verlengen.

Klachtnummer
# 153351
Gebruiker
PCvanPutten
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik ben altijd een tevreden KPN klant geweest voor mobiele telefoon tot op heden.

Ik heb ongeveer 4 jaar geleden een KPN leasetoestel gehad met een contract duur van 2 jaar. Deze kon ik 6 maanden eerder verlengen dat heb ik toen gedaan omdat ik graag een ander toestel wilde zonder Android. Dit contract had een duur van 1 jaar om uit te proberen of ik dit prettiger vond. Na dit een half jaar geprobeerd te hebben bleek dit toch niks voor mij en heb ik wederom een half jaar eerder verlengd.

Nu kom ik er dus sinds een paar dagen achter dat ik nu opeens de volle 2 jaar moet doen met mijn toestel en dat de contractduur (volgens de MijnKPN app) 2.5 jaar is.

Ik ben hier niet over voorgelicht nog dat het in mijn contract staat, Het is ook raar want bij mijn vorige toestel hoefde ik niet dat half jaar extra erbij te wachten op verlenging. Anders had ik nog gewacht met het verlengen van mijn vorige toestel.

Kortom ik ben maar half voorgelicht.

De oplossing

Half jaar in mindering brengen van mijn contract duur en het duidelijker communiceren naar klanten dat wanneer je een half jaar eerder verlengd je dat half jaar bij je volgende abbonement moet inhalen.
Dit is nergens terug te vinden behalve op een forum na goed zoeken met google.

2 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Van Putten,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Van Putten,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen