Opgelost door KPN: Herinneringskosten in rekening gebracht bij de eerste herinnering

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 71320
Gebruiker
gedupeerde
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Vanochtend (11 augustus 2014) heb ik een e-mail ontvangen over de factuur van 21 juli 2014 met de mededeling dat de automatische incasso is mislukt en dat hier herinneringskosten aan verbonden zijn.

Deze factuur wil ik netjes betalen, maar ik ben het er niet mee eens dat er direct bij de eerste herinnering er herinneringskosten in rekening worden gebracht van 15 euro.

Daarom heb ik de klantenservice gebeld. We gaan de datum van incasso nu aanpassen om te voorkomen dat er vaker een mislukte incasso gaat plaatsvinden. Maar de herinneringskosten blijven staan. Hier ben ik het niet mee eens en daarom plaats ik een klacht via klachtenkompas.

Gewenste oplossing

Kwijtschelding van herinneringskosten
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

4 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Van Room,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    gedupeerde
    Datum
    Ok, kpn. Ik wacht jullie bericht af.
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Van Room, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    gedupeerde
    Datum
    Ik heb netjes een telefoontje ontvangen en we hebben afgesproken dat de herinneringskosten niet in rekening worden gebracht.Hoe? Ik zal eerst de volledige rekening (incl. herinneringskosten) overmaken naar Kpn. Vervolgens zal Kpn de herinneringskosten weer terug storten op mijn rekening.Opgelost. En daar ben ik blij mee.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen