Klacht KPN: Herroepingsrecht/annuleren kan niet wegen fout medewerker

#Artg

Op 7 februari heb ik een mdw van KPN gesproken om mijn abonnement voor mijn huistelefoon op te zeggen. Dit werkte al 2 jaar wegens allerlei storingen niet meer. De mdw van KPN heeft mij door gegeven dat ik gebruik kan maken van een korting van €5,- omdat ik thuis en mobiel abonnement heb en voor Netflix 5 euro korting per mnd en contact kan opnemen met Netflix hiervoor. Hiernaast zei ik nadrukkelijk dat ik geen nieuwe contract wil of verlenging. De mdw stelde mij gerust en dat KPN juist geen contracten meer verlengd, zodat klanten zich niet onder druk gezet voelen. Er zou verder niets veranderen. Ik heb contact opgenomen met Netflix en begrijp dat de informatie niet klopt. Intussen enkele mdw van KPN gesproken en werd uiteindelijk dezelfde dag geinformeerd dat de Netflix korting is afgelopen en ik verkeerde informatie heb gekregen en dat mijn contract omgezet was en ik een jaar contract. Ook de pluspakket hoort niet bij dit contract en moet in nu hiervoor appart betalen. De laatste mdw wilde mij helpen omdat ik gebruik kan maken van het herroepingsrecht. Ook kon ik daardoor geen gebruik maken van 5 euro voor mobiel en thuis abonnement heb. Technisch was het niet meer mogelijk omdat het abonnement direct was ingegaan. Ik hoor nog 14 dg tijd te hebben dat heeft de collega niet ingevoerd. Zij konden mij mijn contract technisch niet annuleren door een fout van de medewerker. Ik heb wel recht op herroepingsrecht, maar zij krijgen het niet voor elkaar Nu zou ik voor het pluspakket moeten betalen. Normaal zou ik 67.50 euro moeten betalen i.p.v. 74.50 voor het nieuwe pakket. Ik betaalde 72.50 (de korting thuis en mobiel was was niet gegeven) Het jaarcontract hebben zij kunnen eruit halen zeggen ze, maar het nieuwe contract loopt met 1 maand opzegtermijn door. Het kan niet omgezet worden naar het oud abonnement. Ik heb een klacht achtergelaten en aangegeven dat ik niet voor een fout van een collega veel meer ga betalen. Na 2 dagen belt een medewerker van de afd. klachten. Niet te geloven hoe het gesprek ging, kort, bot geen begrip, verwijtend en onredelijke mogelijkheden overleggen. Is dit een tactiek van de mwd van KPN. Of ik weet wat herroepingsrecht is. Haar berekening klopt niet en wilde mij eenmalig €12,-voor 1 jaar geven voor 1 jr, darna moet in 74.99 betalen. Toen ik samen berekende was het €24. Hoe zit het met de €5 korting Thuis en mob. Ik zag ineens zonder overleg dat ik pluspakket heb. Had niet omgevraagd. Die mdw wil ik niet meer spreken.

Ik ben 20 jr en wilde nog 20 jr klant zijn. Laatste mdw van afd klachten wil ik niet meer spreken. Haal s.v.p. kwaliteit en menselijkheid in huis. Ik heb het contract niet verlengd. Medewerker heeft contract verlengd en verkeerde informatie verstrekt. 1) Ik wil graag gebruik maken herroepingssrecht en het oud abonnement en nieuwe annuleren. En ook de korting €5,- krijgen voor de combinatie thuis en mobielkorting, die ik jaren niet gekregen heb. Dit was toezegd. Technisch niet mogelijk was. Voor oud contract zou ik moeten betalen is 67.50 icl. Husselpakket en €5,- korting. En een compensatie voor deze vevelende situatie. Ik ben enkele dagen mee bezig.
2) Compensatie van afgelopen jaren 15 jr van de €5,- koring die ik al die jaren niet gekregen heb. Daarvan de helft compenseren. En voor mijn thuis abonnement en het verschil van het nieuwe abonnement 74.99 en oud abonnement 67.50 een jaar lang uitbetalen, €7,- x12.

KPN
    Geachte heer/mevrouw Jagessar,

KPN Klantenreacties CMT
    #Artg

Deze week heb ik een mail gekregen dat er binnenkort contact opgenomen wordt. Wegens mijn werkdagen en tijden heb ik doorgegeven dat ik correspondentie via de mail kan lopen.

Me vriendelijke groet,

A. Jagessar
    #Artg
    Nog steeds geen reactie van KPN.
    Nogmaals vraag ik KPN om op mij klacht via de mail de reageren.
    Juridisch hulp ga ik zeker gebruiken als jullie niet met een oplossing komen.
    KPN ik geef jullie nog de mogelijkheid om te reageren en hiermee niet meer langer
    meer te wachten.
    KPN
    Geachte mevrouw Jagessar,

De behandelaar van deze reactie zal u binnenkort een e-mail bericht sturen.

KPN Klantenreacties CMT

#Artg
    N.a.v. uw reactie op mijn klacht krijg ik van u duidelijkheid over het abonnement. Mijn klacht was dat ik geen gebruik van mijn herroepingsrecht kan maken door toedoen van uw collega na 20 jaar klant te zijn. Ik had een contractverlenging gekregen waar ik duidelijk niet om gevraagd heb en een nieuwe Husselcontract met andere voorwaarden en prijzen. Ik was duidelijk niet voor een compensatie gegaan, maar dat alles rechtgetrokken zou worden. Na enkele dagen krijg ik ineens een zonder overleg en zelf bepaald een compensatie die jullie zelf bepalen voor dat ik zelf alles zelf moest trekken. Hierin had ik duidelijk bezwaar gemaakt dat het al een tijdelijke compensatie/oplossing is. U collega had mij aangeboden totdat klacht behandeld is.

De factuur van januari 2020 KPN, mijn oud abonnement:
    Waar basseerd u deze bedragen op?
    Opnemen van programma's had ik niet afgesloten dat kostte €5,- meer op oud abonnement.
    Dit heeft u onterecht hierbij opgeteld had, terwijl ik dat niet ging afnemen.
    Ik heb mijn vaste telefoon opgezegd waardoor ik incl. btw €72,49 zou betalen. daar had ik n.l. voor gebeld.
    Ik zal enkele zaken op een rij zetten:
    Kopie factuur (bijlage is toegevoegd)
    Overzicht
    HD tv-ontvanger 5,00
    Pluspakket 9,99
    Pluspakket gratis voordeel van KPN Compleet -9,99
    Hindi Pakket 14,99
    Vast telefoonnummer 1,00 (opgezegd op 7 feb)
    73,49
    Gratis producten
    HD tv-ontvanger - gratis -
    Gratis Onderling Bellen -
    KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) -
    0,00
    Totaal incl. btw 73,49 per maand
    (- €1.00 vaste telefoon) vanaf 7 feb opgezegd.
    Totaal incl.btw €72.49 zou mijn oud abonneent worden.

U berekent onterecht €5,- voor het oud abonnement een totaalbedag van €77,49 per maand voor opnamen programma kosten.
    Ik had niet om een ander contract gevraagd en jullie hebben een spelletje gespeeld door mijn contract ongevraagd te verlengen. Ik heb het zelf recht getrollen en contractvrij gemaakt.
    Gaat om dat ik 20 jr klant ben en door een fout van collega geen beroep kan doen op herroepingsrecht waardoor ik elk jaar totaal €83 meer moet betalen.
    Graane een compensate van 50% voor dit jaar of eenmailig €250,- zodat het voor mij makkelijker wordt een overweging te maken of ik €83 per jaar meer wil betalen.

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over KPN?