Klacht KPN: Hi contract voor 2 jaar, nu opeens 2,5 jaar?

louisemarie

Op 16-11-2013 verlengde ik mijn contract bij Hi, voor een duur van 2 jaar. Op mijn contract staat dan ook als startdatum deze datum genoemd en als looptijd 2 jaar. Ik ging er dus van uit dat de einddatum -logischerwijs- 16-11-2015 zou zijn.
Maar toen ik laatst op mijn Hi account inlogde zag ik een andere einddatum staan, namelijk 30-03-2016 . Blijkbaar is dit zo, omdat mijn eerdere abonnement op die datum afliep (in 2014). Dit is mij echter nooit verteld door de verkoper, of vooraf zichtbaar gemaakt op de website. Ook op mijn contract vind ik hier niks over terug.

Nu heb ik voor 2,5 jaar een abonnement bij Hi, terwijl ik daar niet voor getekend heb. Hi kan toch niet zomaar doen alsof mijn contract een half jaar later afgesloten is? Dit is niet waar ik voor getekend heb.

Aanpassing van de looptijd van het abonnement naar 16-11-2015.

KPN is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

louisemarie
    https://www.klachtenkompas.nl/hi/hi-contract-verlengd-voor-1-jaar-opeens-15-jaar-niet-tevreden-meeHier een voorbeeld van een klant waarbij deze aanpassing wel is gemaakt.
    Ik heb zojuist contact gehad met Hi, maar ben absoluut ontevreden over hoe ik te woord werd gestaan. Uit de hoogte, steeds onderbroken en niks proberen op te lossen.
    Ook op de vraag hoe ik had kunnen weten dat de looptijd 2,5 jaar zou zijn kreeg ik geen antwoord. Ik vraag mij af hoe dit wettelijk mogelijk is??
    louisemarie
    Uw reactie verbaast mij enigszins.. Ik heb telefonisch en in het vorige bericht aangegeven nog met vragen te zitten. Ik probeer het nu nogmaals:
    - Kunt u mij vertellen waar ik iets kan vinden over deze regeling (in mijn contract, in de voorwaarden)?
    - Kunt u mij vertellen hoe deze regeling wettelijk mogelijk is? Daar ik een contract heb wat zwart op wit toch echt eerder afloopt, en er ook mondeling geen andere overeenkomst is gemaakt.
    - Waarom dit bij een ander klant wel is aangepast?
    Mvg,
    louisemarie
    Dit beleid is mij níet duidelijk. En ja, ik heb nog vragen aan de behandelaar van deze klacht. Graag verwijs ik u naar mijn bovenstaande reactie (31-03-2015). Ik zou het op prijs stellen als u de vragen zou lezen en probeert te beantwoorden.
    Met vriendelijke groet

louisemarie

Ook een klacht indienen over KPN?