Opgelost door KPN: Hi hoge kosten overschrijding belbundel 13-jarige en verouderde info app waardoor extra dag hoge kosten

Beste Hi,
Onze 13 jarige dochter heeft een klein jaar Hi 2013 Large 4G abonnement met 200 belminuten vanwege de grote afstand naar haar school. Zij is tot nu toe nog nooit over haar bundel limiet heengegaan. En mocht dat gebeuren met internet, zou daar een melding over moeten komen. Waarom eigenlijk niet bij overschrijding belbundel? Nu blijkt zij onlangs in vijf dagen tijd 390 minuten over haar belminuten heen te zijn gegaan, hoge kosten 0,30 cent per minuut! Wij controleren regelmatig de app en zagen dat zij 80 euro buiten bundel gefactureerd ging krijgen, we hebben haar er meteen op aangesproken. De volgende ochtend met Hi klantenservice gebeld en probleem voorgelegd, kon verder niks meegedaan worden en ook geen andere oplossing voor komen. S middags bleek dat de app verouderde info heeft en er niet 81 euro maar ruim 120 euro extra gefactureerd gaat worden als kosten buiten de bundel. U begrijpt dat dit een enorm bedrag is voor een 13-jarige. Kunt u iets aan deze hoge kosten doen?

Zou u uit coulance iets kunnen doen aan de hoge kosten die per belminuut buiten bundel nagefactureerd worden? Of misschien verrekenen met bundels uit andere maanden, aangezien er nog nooit overschrijding is geweest? Ik zou een melding bij overschrijding op prijs stellen en meer actuele info op de app ook.

KPN is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

drossum
    Vanmorgen telefonisch contact gehad met KPN, zij gaan deze klacht laten beoordelen door de desbetreffende afdeling en komen erop terug. En hebben toegezegd de opvolging van deze klacht te volgen en zorgen voor een terugkoppeling. Wordt vervolgd....
    drossum
    Vandaag gebeld door KPN. Samen het belgedrag geanalyseerd en tips gekregen om onze dochter bewuster te maken van haar belgedrag. Naast overschrijding van haar belminuten en haar eigen verantwoordelijkheid is geconcludeerd dat zij dit eenmalig heeft overschreden en verhoging van het aantal belminuten niet nodig is. Maar zij zou ipv een paar keer 5 sec. een nr. bellen en voicemail te krijgen, dat elke x een starttarief kost van een minuut, beter een whatsapp versturen om belletje af te spreken.
    drossum
    Verder is tijdens de analyse naar voren gekomen dat een lang gesprek in tweeën gehakt is en daardoor dubbel berekend is. In overleg heeft KPN dit lange gesprek uit coulance gecrediteerd.
    Mijn klantsignaal dat ik graag wil dat KPN klanten een sms stuurt bij het bereiken van de belbundel, wordt in de organisatie uitgezet. Dus niet alleen bericht bij overschrijding van data maar ook bij spraak. En dat zou mij een grote verbetering en aanvulling kunnen zijn op het abonnement.
    drossum
    Ik moet bekennen dat het uitblijven van de medewerking van Hi in deze zeer goedgemaakt is door de houding van KPN vooral gezien het meedenken voor een oplossing. Naast de tips voor het bewuster maken van belgebruik van onze dochter en ook haar leren werken met de app en tot haar blijdschap deels creditering uit coulance. Ik hoop dat de sms bij overschrijding belgedrag ook snel ingevoerd gaat worden om onze jeugd te helpen bewuster te worden. Ook het nabellen van KPN over de opvolging prima.

drossum

Ook een klacht indienen over KPN?