Klacht KPN: Hi Lease: Telefoon wordt onterecht niet gerepareerd

FpsDoug

- Ik heb een Hi Lease abonnement i.c.m. een HTC One X.
- Mijn telefoonscherm werkte niet meer door een loszittende chip, dit is een bekende productiefout bij dit type telefoon.
- Mijn telefoon is opgehaald, maar wordt niet gerepareerd kreeg ik te horen. Er zou namelijk waterschade aanwezig zijn. Dit kan ik mij niet voorstellen (ben zeer netjes met de telefoon omgegaan, ik wilde er minimaal 3 jaar mee doen). En daarnaast is dit niet de reden van defect. Ook heb ik geen "bewijs" gezien.
- Ik word vele malen beloofd teruggebeld te worden over deze "escalatie", dit gebeurt niet. Heb al wel een rekening à €416,06 mogen ontvangen wegens het in bezit hebben van het leentoestel. Hier moet ik binnen een x aantal dagen op reageren, anders wordt het in rekening gebracht. Het voelt alsof ik onder druk nu akkoord moet gaan met iets waar ik het niet mee eens ben.
- Ik heb mij aan de contractvoorwaarden aangaande deugdelijk gebruik gehouden, dit voelt enorm onterecht.

Dat het defect aan mijn toestel, waar ik niks aan kan doen, gerepareerd gaat worden en ik weer mijn toestel terug ontvang.
Daarnaast in ieder geval excuses voor de belabberde service en een restitutie van de kosten die ik gemaakt heb met bellen, aangezien zij niet terugbellen ondanks dat ze dit beloven.

FpsDoug
    Ik heb een uitgebreide mail gestuurd naar Teleplan en Hi, waarin ik onder andere wijs op de verplichtingen die zij hebben omtrent bewijs: http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie):
    Stelt de verkoper of de fabrikant dat u het product zelf kapot hebt gemaakt? Dan moet de fabrikant of verkoper bewijzen dat dit ook het geval is.
    En een link, waarin dezelfde problemen aan bod komen, naar:
    FpsDoug
    Hi blijft bij hun standpunt.
    Ook al is het defect in mijn toestel een productiefout, omdat er volgens hen sprake is van vochtschade wordt dit niet gerepareerd.
    Het kapotte onderdeel kost €3,95, dus ik laat dit wel repareren door een ander bedrijf.
    Ik voel mij erg onprofessioneel behandeld. Er is helaas sprake van weinig communicatie en klantvriendelijkheid.Zo snel mijn contract is afgelopen stap ik over naar een andere aanbieder, ook al zijn de maandlasten daar wellicht hoger.
    Zie reactie hierboven.