Opgelost door KPN: Hi lease toestel overnemen duurder dan beloofd

L. Heinrichs

6 jaar ben ik al klant bij Hi. Zo'n 2 jaar geleden besloot ik om een iPhone aan te schaffen, toen mijn abonnement destijds afliep ben ik naar de Hi-winkel in Oosterhout gegaan. Ik ben gedurende 2 jaar erg tevreden geweest met mijn toestel en met jullie als provider, nu ik aan het einde van mijn abonnement ben begin ik toch steeds meer te twijfelen. Deze week heb ik mijn abonnement verlengt en omgezet naar sim-only en ik weet niet of ik nu gebruik moet gaan maken van mijn bedenktijd en moet gaan overstappen.

Toen ik op mijn deurmat een enveloppe van Hi zag liggen en deze opende, stond ik met mijn mond vol tanden: het overnamebedrag van het lease toestel valt veel hoger uit dan mij 2 jaar geleden werd verteld. De verkoper in de winkel zei dat dit bedrag 15% van de marktwaarde in 2014 zou zijn. In de brief staat dat ik het toestel kan overnemen voor €113,80, met een simpele rekensom zou mijn telefoon dan op dit moment ongeveer €760 waard zijn wat naar mijn idee niet kan kloppen.

-Ik zou graag een redelijk overnamebedrag zien die om en nabij de afgesproken prijs ligt.

-Ik zou graag zien dat Hi duidelijker en eerlijker met haar klanten communiceert.

L. Heinrichs
    Hi heeft aan mijn gewenste oplossing voldaan.

L. Heinrichs

Ook een klacht indienen over KPN?