Klacht KPN: Hi toestellease contract

Lidyheuvel

Ik heb dezelfde klacht als VELEN met mij over het internet verspreid hebben. Ik heb een lease-toestel van Hi. Bij aankoop werd mij vertelt, en op internet stond, dat ik aan het einde nog 10/15% van de nieuwwaarde moest betalen ter overname. Ze gaven mij ook een voorbeeld: als je toestel nog 500 euro is, hoef je maar 5 tientjes af te rekenen. Nu het einde van mijn contract nadert, moet ik 150 euro afrekenen en zegt Hi dat het niet klopt wat mij toen vertelt is, maar dat ik de tweedehandse dag waarde moet betalen.

Ik vind het te gek voor woorden dat zo veel mensen hetzelfde hebben meegemaakt. Dit is dus niet één verkoper die het niet begrepen had o.i.d.
Waarom is ons iets vertelt wat niet waar is?!

Bij een andere dezelfde klacht lees ik dat diegene een reëler overnamebedrag heeft gekregen.
Ik heb halsoverkop een ander abonnement met toestel af moeten sluiten, terwijl ik eigenlijk een sim-only wilde nemen, maar ik ga geen 150 euro betalen voor een oude beschadigde telefoon.

Ik wil een tegemoetkoming voor de grote fout die toen is gemaakt. Deze fout is niet eenmalig maar vaak gemaakt. Ik vind het heel erg dat mij aan het begin iets heel anders vertelt is, maar dat ik met 'alleen woorden', weinig bewijs heb. Ik heb gedurende mijn abonnement al veel geld voor het toestel betaald, nu nog 150 is buiten proporties.

Ik ben al 6 jaar een loyale klant bij Hi. Ik heb Hi veel geld betaalt, maar was ook altijd tevreden met hun diensten. Door dit gebeuren heb ik geen vertrouwen meer in Hi. Ik voel me, netjes gezegd, enorm voor paal gezet.

Toch ben ik nog klant bij Hi.
Ik wil graag een tegemoetkoming in de vorm van een kleine korting in mijn nieuwe abonnement.

Lidyheuvel
    Bedankt voor de fijne oplossing! Ik ben hier erg tevreden over!

Ook een klacht indienen over KPN?