Opgelost door KPN: Hi toestellease overname kosten

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 71828
Gebruiker
Jeroen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Als vaste klant van Hi kon ik anderhalf jaar geleden mijn abonnement alleen maar verlengen met toestellease. In de Hi winkel (Eindhoven) werd mij verteld dat aan het eind van de looptijd van het lease contract ik het toestel over zou kunnen nemen voor circa 15-20% van de dan geldende tweedehands marktwaarde. Ik sloot het abonnement af met een leaseprijs (iPhone5) van €33 per maand, bovenop de abonnementskosten. Nu, anderhalf jaar later, mag ik verlengen. Dat wil ik graag om onder het dure lease contract uit te komen, maar wil wel het toestel overnemen ( en dan sim only). Hi heeft me telefonisch meegedeeld dat het toestel nog €161(!) moet kosten, veel meer dan mij destijds is toegezegd. Ter compensatie wordt me nu maarliefst €2,50 korting geboden op mijn sim only, maar aan de toestelprijs wordt niets gedaan. De telefonisch geboden korting kan ik overigens ook online krijgen, dus stelt niets voor.

De oplossing

Graag zou ik een eerlijke overname prijs willen voor mij iPhone5 en vervolgens een tevreden klant bij Hi blijven. Geen schandalig hoge prijs om op te draaien voor een compleet fout business model. (toestellease)

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

KPN is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    Jeroen
    Datum
    De klacht is naar alle redelijkheid afgehandeld. Bedankt!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jeroen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen