Opgelost door KPN: Hi toestellease overname kosten

Jeroen

Als vaste klant van Hi kon ik anderhalf jaar geleden mijn abonnement alleen maar verlengen met toestellease. In de Hi winkel (Eindhoven) werd mij verteld dat aan het eind van de looptijd van het lease contract ik het toestel over zou kunnen nemen voor circa 15-20% van de dan geldende tweedehands marktwaarde. Ik sloot het abonnement af met een leaseprijs (iPhone5) van €33 per maand, bovenop de abonnementskosten. Nu, anderhalf jaar later, mag ik verlengen. Dat wil ik graag om onder het dure lease contract uit te komen, maar wil wel het toestel overnemen ( en dan sim only). Hi heeft me telefonisch meegedeeld dat het toestel nog €161(!) moet kosten, veel meer dan mij destijds is toegezegd. Ter compensatie wordt me nu maarliefst €2,50 korting geboden op mijn sim only, maar aan de toestelprijs wordt niets gedaan. De telefonisch geboden korting kan ik overigens ook online krijgen, dus stelt niets voor.

Graag zou ik een eerlijke overname prijs willen voor mij iPhone5 en vervolgens een tevreden klant bij Hi blijven. Geen schandalig hoge prijs om op te draaien voor een compleet fout business model. (toestellease)

Jeroen
    De klacht is naar alle redelijkheid afgehandeld. Bedankt!

Jeroen

Ook een klacht indienen over KPN?