Opgelost door KPN: Hoge kosten na doorverbinden via 1888

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 288482
Gebruiker
Movade
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 29 december heb ik na het overlijden van mijn moeder die dag familieleden gebeld om hun dit bericht mee te delen. Enkele telefoonnummers ontbraken, zodat ik 1888 heb gebeld om een ontbrekend nummer op te vragen. De telefoniste heeft mij daarna doorverbonden naar dit nummer. Fijn, dacht ik, omdat ik al zoveel moest regelen in deze situatie. Nu blijkt dat dat ene gesprek 20 euro heeft gekost. De telefoniste had mij erop moeten wijzen dat de gesprekskosten via 1888 1 euro per minuut zijn. Dan had ik ervoor gekozen om via mijn abonnement met onbeperkt bellen 'gratis' te bellen. Ik vind dit ronduit misleidend van KPN en lees meer soortgelijke verhalen op Klachtenkompas.

De oplossing

De factuur compenseren en alleen de kosten voor het opvragen van het nummer (max. 2 minuten) in rekening brengen.

2 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Van Deursen,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    KPN
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Van Deursen,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Wij verzoeken u de afhandeling van de klacht van onze medewerker te beoordelen.

    Bedankt voor uw medewerking.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Movade
Datum
Uiteindelijke oplossing
KPN heeft mij de volgende dag al gebeld en aangegeven de kosten te compenseren. Als die oplossing inderdaad wordt nagekomen - waar ik wel van uitga - ben ik tevreden over de snelheid en de manier van afhandelen. 22-1-18 Vandaag is de 'oude' factuur geïncasseerd. Ik verwacht een verrekening op de volgende factuur. Tot die tijd ga ik ervanuit dat de klacht goed wordt opgelost. NASCHRIFT 13-2-2018 Vandaag de nieuwe factuur ontvangen van KPN waarop de kosten zijn gecrediteerd. Chapeau voor KPN en dank! Ik ben geholpen, maar het zou nog mooier zijn als in het vervolg de beller naar het servicenummer explicieter te horen krijgt dat doorverbinden na nummer opvragen hogere kosten met zich meebrengt dan wanneer je zelf belt.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?