Opgelost door KPN: Hoge kosten na doorverbinden via 1888

Movade

Op 29 december heb ik na het overlijden van mijn moeder die dag familieleden gebeld om hun dit bericht mee te delen. Enkele telefoonnummers ontbraken, zodat ik 1888 heb gebeld om een ontbrekend nummer op te vragen. De telefoniste heeft mij daarna doorverbonden naar dit nummer. Fijn, dacht ik, omdat ik al zoveel moest regelen in deze situatie. Nu blijkt dat dat ene gesprek 20 euro heeft gekost. De telefoniste had mij erop moeten wijzen dat de gesprekskosten via 1888 1 euro per minuut zijn. Dan had ik ervoor gekozen om via mijn abonnement met onbeperkt bellen 'gratis' te bellen. Ik vind dit ronduit misleidend van KPN en lees meer soortgelijke verhalen op Klachtenkompas.

De factuur compenseren en alleen de kosten voor het opvragen van het nummer (max. 2 minuten) in rekening brengen.

KPN
    Geachte heer/mevrouw Van Deursen,

KPN Klantenreacties CMT
    KPN
    Geachte mevrouw Van Deursen,

Bedankt voor uw medewerking.

KPN Klantenreacties CMT

Movade
KPN heeft mij de volgende dag al gebeld en aangegeven de kosten te compenseren. Als die oplossing inderdaad wordt nagekomen - waar ik wel van uitga - ben ik tevreden over de snelheid en de manier van afhandelen. 22-1-18 Vandaag is de 'oude' factuur geïncasseerd. Ik verwacht een verrekening op de volgende factuur. Tot die tijd ga ik ervanuit dat de klacht goed wordt opgelost. NASCHRIFT 13-2-2018 Vandaag de nieuwe factuur ontvangen van KPN waarop de kosten zijn gecrediteerd. Chapeau voor KPN en dank! Ik ben geholpen, maar het zou nog mooier zijn als in het vervolg de beller naar het servicenummer explicieter te horen krijgt dat doorverbinden na nummer opvragen hogere kosten met zich meebrengt dan wanneer je zelf belt.

Ook een klacht indienen over KPN?