Klacht KPN: Hoge rekening naar vakantie

Kevin Jansen

Hallo ,
op vakantie geweest in spanje ...,
het smsje
Hi, de datalimiet van 50 euro (excl. BTW) of 100MB (Vakantie Internetbundel) is bereikt. Ter bescherming tegen hoge kosten sluiten we preventief je internet af. Wil je toch blijven internetten dan kan dit natuurlijk. Sms dan 'ja' naar 1330. Als je een Vakantie Internetbundel hebt betaal je per 100MB weer 10 euro, tot een maximum van 100 euro. Hierna betaal je 89 eurocent per MB.

Daarom heb ik ''JA'' terug gesmst. Omdat ik inderdaad een Hi Vakantie Internetbundel had.

Bij aankomst in nl had ik geen bereik meer , kpn belde de volgende dag dat ik uit voorzorg voor een te hoge rekening (€1059) ben afgesloten .., werd door verbonden naar de Klantenservice van Hi klacht ingediend. volgens jullie heb ik 12gig aan internet gebruikt in 10 dagen, !!? onmogelijk.. naar veel gebel en gedoe nu een half jaar verder is het nog steeds niet correct afgehandeld , zie aanvullende,

Geachte heer Jansen,

Naar aanleiding van ons gesprek bericht ik u het volgende.

Uit onderzoek blijkt dat u zelf verantwoordelijk bent voor de datakosten vanuit Spanje op factuur 15.

Het gaat hier om een totaalbedrag van factuur 15 van € 1059,66 inclusief btw.
KPN is van mening dat wij de zorgplicht naar u als consument goed hebben uitgevoerd.

Doordat u zelf de limiet op het netwerk heeft uitgeschakeld, door “ja” te sms-en naar 1330 bent u verantwoordelijk voor de kosten die daarna voor internet zijn gemaakt.

Bovendien is er geen bewijs dat u voordat u naar Spanje vertrok, in Nederland de EU vakantiebundel heeft geactiveerd.

Hierdoor kan er, uit coulance, geen herberekening worden gemaakt.

Ook bewaart KPN de gespreksgegevens slechts enkele maanden. U bent in augustus 2012 naar Spanje geweest. We zijn nu 6 maanden verder, en helaas zijn

Nu de gespreksgegevens niet meer opvraagbaar.

U heeft aangegeven het niet eens te zijn met deze uitspraak en dat u geen betalingsregeling wilt.

Derhalve verzoek ik u vriendelijk om het openstaande saldo alsnog binnen 14 dagen te voldoen.

Anders wordt uw abonnement met een slotfactuur opgeheven, en de vordering verkocht aan een incassobureau.

Heeft u naar aanleiding van deze afhandeling nog vragen dan kunt u contact met mij opnemen.

Op dinsdag, donderdag en vrijdag van 09.00 tot 14.30 uur ben ik bereikbaar op het telefoonnummer (050) 582 03 50 of via mijn e-mail.

De afdeling Klantenreacties is geopend op werkdagen van 08.00 tot 18.00 uur.
Na het sluiten van uw dossier ontvangt u via e-mail een uitnodiging voor een online enquête met betrekking tot de afhandeling van uw reactie.

Ik zou het zeer op prijs stellen indien u hieraan mee wilt werken.
Alvast hartelijk bedankt voor uw medewerking.

Wat te doen ??

Kevin Jansen
    Oké, dan wachten wij af.

Ook een klacht indienen over KPN?