Klacht KPN: Hoog overnamebedrag iPhone 5

K

Ik heb ervoor gekozen om de iPhone 5 van mijn oude Hi-leasecontract over te nemen. Van de Hi klantenservice vernomen dat het overname bedrag van mijn iPhone 5 €125,96 bedraagt. Een schrikbarend bedrag en totaal niet in lijn met wat er destijds is beloofd/aangegeven bij het aangaan van mijn contract. Bij het afsluiten van het contract in de winkel is verteld dat ik aan het einde van mijn contractstermijn 15% van de dan geldende tweedehands marktwaarde moet betalen. Daarnaast heb ik mij de afgelopen 24 maanden scheel betaald aan het toestellease voor mijn iPhone 5, bovenop mijn reguliere abonnementskosten.

Het zou logisch en niet meer dan redelijk zijn als Hi haar afspraak nakomt en daadwerkelijk 15% van de marktwaarde van een tweedehands iPhone 5 in rekening brengt, wat rond de 180 euro ligt. Ik wens daarom een eerlijke oplossing en een reëler bedrag te betalen.

K
    Geachte heer, mevrouw,Bedankt voor uw aanbod. In onderstaande topics op het Hi-forum staat duidelijk door een Hi-medewerker vermeld dat het overnamebedrag gebaseerd wordt op 'de dan geldende tweedehands marktwaarde'.
    K
    Aangezien de iPhone 5 16gb op Marktplaats ruimschoots voor €200,- te krijgen is, lijkt het me redelijk om een prijs à €30,- (15% van de tweedehands marktwaarde) af te spreken.Met vriendelijke groet,K. Keramati
    K
    Zojuist heb ik contact gehad met de klantenservice van KPN. Mij werd verteld dat de €125,96 die ik oorspronkelijk diende te betalen de tweedehands waarde van de telefoon is. Mijns inziens weet de medewerkster dan ook totaal niet waar ze het over heeft.
    Nadat ik de medewerkster meerdere malen op de links die ik hierboven heb geplaatst heb gewezen, bleef ze volhouden dat het overnamebedrag 15% van €500,-, volgens haar de dagwaarde van het toestel, dient te zijn.
    K
    Ik citeer: "Het overnamebedrag is gebaseerd op de dan geldende tweedehands marktwaarde.", de woorden van een Hi Moderator. Ik ben bereid zoals ik eerder aangaf een bedrag van €30,-, 15% van de tweedehands marktwaarde, te betalen voor het toestel. Dit heb ik ook aan de medewerkster doorgegeven, die vervolgens dreigde haar aanbod terug te nemen en me de volle €125,95 te laten betalen.
    Ik zie ook dat KPN inmiddels het volledige bedrag, ondanks ons contact, heeft geïncasseerd.
    K
    Ik ga niet akkoord met het belachelijke voorstel dat u uit 'coulance' doet. Ook ben ik nimmer akkoord gegaan met het overnamebedrag. Wellicht kunt u de tijd nemen om uw eigen forum goed door te lezen; u lijkt niet op een lijn te zijn met uw collega's. U presenteert uw laatste reactie als tweede 'voorstel tot afhandeling' om deze klacht te kunnen sluiten terwijl er nog geen oplossing is gevonden. Daarom zal ik indien nodig de klacht nogmaals plaatsen in de hoop dat we tot een afhandeling komen.

K

Ook een klacht indienen over KPN?