Klacht KPN: ik betaald rekening terwijl ik geen telefoon in bezit heb

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 389755
Gebruiker
BlondeVijg#267
Datum
3 reacties

Details

De klacht

ik heb een rekening ontvangen van een bedrag van € 1594, wat voor mij onmogelijk is om deze te betalen en dat ik nog nooit zo'n hoge bedrag heb betaald per maand.

op dit moment ben ik niet in staat om aan mijn financiele te voldoen en wil op kort termijn hieraan een nieuwe verandering aanbrengen.

De oplossing

als iemand kan beweren dat ik deze telefoon heb, dan zal ik betalen maar zolang niemand kan bewijzen, dan ga ik dit bij de politie melden.

3 reacties

  1. Auteur
    BlondeVijg#267
    Datum
    ook dat jullie mij gemeld hebben bij stichting Preventel, deze boeit mij geen moer. telefoon heb ik niet, dus maak ik met incasso een betalingsregeling omdat met jullie men niet kan samen werken. ik ben blij met mijn tweedehands samsung, fuck die iPone
  2. Auteur
    KPN
    Datum
    Dank voor uw bericht.

    Zoals we al eerder aan u hebben moeten aangeven kunnen we aan uw klacht geen gehoor geven. U kunt contact opnemen met ons op de reguliere wijze.
    KPN is altijd gratis bereikbaar op 0800-0402.

    met vriendelijke groet,
    KPN Webcare
  3. Auteur
    BlondeVijg#267
    Datum
    April 2019, zou ik een nieuwe telefoon otvangen hebben, deze heb ik nooit in ontvangst gekregen, terwijl zij beweren dat deze telefoon wel bezorgd is.
    Telefonisch werd mij medegedeeld dat dat alleen maar voordelen zou hebben, en dat dat altijd zo ging. Helaas is daarbij mij ISDN-abonnement net na de 3 maanden aanvraag van het nieuwe abonnementsjaar nog niet opgezegd. KPN wil nu het abonnementsgeld voor het volledige jaar (EUR 1590) dat afgeschreven wordt wat voor mij niet haal baar is om deze alsnog te betalen. Ik vind dat wel erg strak: zo’n enorm bedrag voor diensten die zeker niet zullen worden afgenomen, en dat nadat ik bijna 15 jaar geleden trouwe klant was geweest! Ik heb daartegen geprotesteerd, met als belangrijkste argument dat de rechter in vergelijkbare gevallen al diverse keren heeft uitgesproken dat dit soort bepalingen in de leveringsvoorwaarden onredelijk bezwarend zijn, en de verschuldigde afkoopsom heeft gehalveerd. KPN reageert hierop alleen maar door te verwijzen naar de leveringsvoorwaarden, waar we immers (impliciet) mee akkoord gegaan zijn. Hierbij wordt voorbijgegaan aan de genoemde argumenten. Dat is wel erg gemakkelijk, want KPN realiseert zich natuurlijk dat ik voor dit bedrag niet naar de rechter hoeft te stappen.
    Overigens is me onlang gebleken, dat de rechter vorig jaar heeft uitgesproken dat ZZP’ers consumentenbescherming toekomt, en dat dus de zakelijke voorwaarden (waar KPN zich op beroept) op dit punt helemaal niet van toepassing zijn. De opzegtermijn zou gewoon 1 maand moeten bedragen. In dat geval zouden dus de gehele EUR 1590 ten onrechte wordt afgeschreven!

    De gewenste oplossing zou fijn zijn als KPN deze bedrag verlaagd dat ik deze afkoopsom alsnog wil betalen, of tenminste het abonnement kunnen verlagen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
BlondeVijg#267
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er is geen aangeboden oplossing, KPN is een kut provider.!!!! Ik zou naar rechter kunnen stappen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen