Klacht KPN: Ineens toch eigen risico?!

Klachtnummer
# 39456
Gebruiker
Rik Plag
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Zo'n twee en een half jaar geleden sloot ik een nieuw abonnement af voor een Iphone 4. Daarbij werd mij gevraagd of ik deze wilde verzekeren en dat deed ik vervolgens.

Na 1,5 jaar schadeloos rond te lopen met m'n Iphone viel hij toch ineens op de grond. Ik meende mij te herinneren dat ik verzekerd was, maar ik besloot het toch nog even na te vragen. Ik liep de HI-winkel binnen en mij werd verteld dat ik tegen alles was verzekerd, zo ook tegen val schade (hierbij werd niet gesproken over enig 'eigen risico').
Aangezien het scherm behoorlijk beschadigd was, besloot ik deze gelijk in te leveren.

Eerlijk is eerlijk, binnen twee weken kon ik het toestel gerepareerd en wel ophalen.. Helaas moest ik via mijn rekeningafschrift ontdekken dat de HI €125,- eenmalige kosten had afgeschreven. Volgens de klantenservice had ik zelf moeten weten dat dit het eigen risico zou zijn... Pech dus?!

De oplossing

Ik zou dus heel graag die €125,- terug willen hebben. Ik snap dat je per maand ongeveer 8 euro moet betalen om eventuele schade te dekken, maar als je je telefoon 1 keer laat vallen en dan ineens 125€ moet betalen, terwijl het bij een reparatiepunt 50€ kost, dan snap ik het principe van zo een verzekering niet en had ik deze nooit afgesloten!

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

KPN is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen