Opgelost door KPN: Internetsnelheid zonder het te melden verlaagd door KPN

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 139327
Gebruiker
Dirk janbeumer
Datum
9 reacties

Details

De klacht

Al jaren heb ik een internetabonnement van KPN met max 20MBit downloadsnelheid.
Feitelijk had ik 8Mbit download en daarmee kon ik uit de voeten. Nu heeft KPN deze snelheid in de schakelcentrale verlaagd zonder het te melden naar 3 Mbit. Op het moment dat ik dit constateerde heb ik hierover geklaagd. De reactie van KPN is dat er technisch geen hogere snelheid mogelijk is, wat onzin is omdat is altijd Mbit heb gehad en mijn buren nog steeds Mbit hebben.
Ik ben erg boos dat KPN 1.Nalaat om te leveren waarvoor ik betaal en een contract heb., 2. Liegt over de technische mogelijkheden op dit adres.
3. mijn klacht tot op heden niet serieus neemt.
4. geen oplossing wordt geboden

De oplossing

Oude situatie herstellen binnen een redelijke termijn geleden schade vergoeden.

9 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Beumer,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT


  2. Auteur
    Dirk janbeumer
    Datum
    Ik wacht in spanning af wanneer KPN contact op zal nemen met mij....
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Beumer,

    In verband met de behandeling van deze klacht heeft de behandelaar diverse keren geprobeerd u telefonisch te bereiken. Dit is helaas niet gelukt.
    U kunt de behandelaar van deze reactie zelf rechtstreeks telefonisch bereiken
    via telefoonnummer 070-343 20 93.
    Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    Dirk janbeumer
    Datum
    Inmiddels telefonisch contact gehad met medewerker van KPN. Het probleem nogmaals uitgelegd en men zou eea uitzoeken en er op terug komen.. We wachten af..
  5. Auteur
    Dirk janbeumer
    Datum
    Geachte heer Brinkman,
    Ik meen mij te herinneren dat u mij nog zou bellen om te vernemen hoe de internet verbinding na melding van mijn klacht op dit moment functioneert. Omdat ik nog niets gehoord heb meld ik zelf maar dat er wel een lichte verbetering is, maar dat ik nog niet op de 8Mbit van voorheen zit.
    Graag verneem ik nog van u hoe deze ommissie binnen een redelijke termijn hersteld gaat worden
  6. Auteur
    Dirk janbeumer
    Datum
    Geachte heer Brinkman
    Tot op heden is de internetsnelheid ca 5 mbit, dit is iets hoger dan op het moment van reclameren. In het verleden had ik ruim 8mbit. Mijn abonnement is door mij niet gewijzigd. Kpn heeft eigenhandig en eenzijdig een aanpassing gedaan welke een substantiele verslechtering inhoud van mijn verbinding. Ik verzoek om de verbinding weer te herstellen conform het abonnement.
  7. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Beumer,

    De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  8. Auteur
    Dirk janbeumer
    Datum
    Vanavond monteur geweest. Bedrading en modem vernieuwd, het werkt nu weer naar behoren.
  9. Auteur
    Dirk janbeumer
    Datum
    Het heeft (te) lang geduurd en ik werd lange tijd niet serieus genomen. Na twee maanden klagen etc werkt het uiteindelijk weer naar behoren.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Dirk janbeumer
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen