Klacht KPN: Internetverbinding wordt continue in quarantaine geplaatst, serviceniveau zeer laag

Rogier Winters

Internetverbinding wordt te pas en te onpas in quarantaine geplaatst door KPN Abuse met de melding dat "uw internetaansluiting, buiten uw weten, onrechtmatig wordt gebruikt". Alle communicatie verloopt via standaardformulieren en deze worden schijnbaar beantwoord door bots, want op geen enkele opmerking wordt gereageerd. diverse malen gevraagd om contact met me op te nemen aangezien deze afdeling niet te bereiken is. Maar dit gebeurd dus niet. Alle tooling (Sophos antivirus, Malwarebytes anti-malware, Emisoft Emergency Kit) die me wordt aangeboden kan de oorzaak niet vinden. Mijn PC (windows 7, virusscanner) wordt automatisch ge-update, firewall staat standaard aan, wifi is beveiligd met een password bestaande uit random combinaties, er is een apart guest wifi netwerk ingesteld. Volgens mij heb ik er alles aan gedaan, maar ik blijf nog steeds afgesloten worden. Dit creëert een onwerkbare situatie voor mij en het bedrijf van mijn vrouw.

Aantonen dat er daadwerkelijk een probleem is en dat er geen sprake is van een false-positive door de detectiesoftware (wat voor misbruik, tijdstippen, e.d.)
Gerichte en snellere hulp om het eventuele probleem op te lossen. Direct telefonisch contact is nodig want alle automatisch gegenereerde mails vertragen de boel alleen maar.

Rogier Winters
    Nadat mijn vrouw hierover op twitter haar beklag had gedaan ben ik gisteren teruggebeld door iemand van de web-care afdeling. Internet is toch weer aan gezet en er is me wat info gemaild over het tijdstip dat er spam verstuurd is op 20 juni. Ik heb gevraagd om recentere data om te kunnen controleren of mijn PC uberhaupt aan stond op dat moment en eventuele mogelijkheden om mijn chromebook te controlen (aangezien dit blijkbaar ook een potentiele verdachte is), maar nog niets ontvangen.
    KPN
    Geachte heer Winters,

KPN Klantenreacties CMT
    Rogier Winters
    Probleem is inmiddels nietmeer opgetreden sinds ik hitmanPro op mijn PC heb staan. Maar ik heb tot op heden geen verdere reaktie van KPN meer ontvangen.
    KPN
    Geachte heer Winters,

De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar via telefoonnummer 070- 343 20 17 of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?