Opgelost door KPN: iPhone 5 zonder 4G ondersteuning Hi/KPN

eh801

Toen 28 sept 2012 de iPhone 5 beschikbaar kwam in Nederland maakte Apple en Hi/KPN reclame met de nieuwe technologie 4G. Na de frequentieveiling (dec 2012) bekend geworden dat de iPhone 5 niet de juiste frequentie van 4G ondersteunt op het KPN netwerk. Als ik had geweten dat 4G niet beschikbaar zou komen voor de iPhone 5 op het KPN netwerk had ik mogelijk gekozen voor een andere provider, Vodafone en T-Mobile ondersteunen 4G namelijk wel op de iPhone 5.

Nadat december 2012 duidelijk werd dat 4G niet ondersteund zou worden op de iPhone 5 heb ik contact gezocht met Hi. Ik kon een jaar later opnieuw bellen voor een vroegtijdige verlenging. Ik heb gebeld naar Hi, maar nu werd gezegd dat niets kan worden geregeld.

Ik heb gevraagd naar de opnames van het gesprek van eind december 2012. Ook heb ik gevraagd naar de website van Hi waar de informatie over de iPhone 5 stond (met 4G). Dit was beide niet mogelijk. Echter zie ik bij andere dat het gesprek wel op te vragen was.

Vroegtijdige verlenging. Als ik mij vergis wil ik mij hier bij neerleggen maar dan wel na bewijs. Ik zou dan ook graag het gesprek van eind december 2012 willen terugluisteren en de website ten tijden van de aankondiging van de iPhone 5 willen zien. Hier stond namelijk 4G benoemd.

KPN is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ik hoor graag van u.
    Super service van Hi!!

Ook een klacht indienen over KPN?