Klacht KPN: klacht beëindiging contract en openstaande rekening.

Klachtnummer
# 117717
Gebruiker
Avos
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik was verrast toen ik ontdekte dat mijn contract bij Hi is beëindigd.Zonder bericht via de mail.Afgelopen 5 maanden liep ik stage in het buitenland.Daar correspondentie van Hi altijd via mail verliep, ging ik er vanuit dat dit niet zou veranderen, bovendien leek het mij logisch dat bij verandering dit gemeld zou worden via de oude manier van corresponderen.Niet dus.Hi zei mij botweg dat ik afgesloten was en,mij onbekend hoog,bedrag zou openstaan.Ik snap dat je wordt afgesloten als haar rekening niet betaald is,maar niet zonder aankondiging.De daaropvolgende maanden heeft Hi gewoon van mijn rekening afgeschreven.Ook heb ik in het verleden altijd netjes mijn rekeningen betaald.Als trouwe klant had ik op meer krediet gerekend.De correspondentie hierover bleek per post/SMS te zijn gebeurd.Sinds wanneer communiceert Hi via de post/SMS?Uit ontevredenheid heb ik gemaild of ik kon spreken met een leidinggevende,als antwoord kreeg ik dat mijn mails niet meer in behandeling werden genomen.

De oplossing

Als ik meld dat ik me onjuist bejegend voel en een beroep wil doen op het nietig verklaren van de afkoopsom of een tegemoetkoming, krijg ik te horen dat Hi niets meer voor mij kan betekenen: ik moet contact opnemen met incasso bureau Lindorff omdat de vordering uit handen is gegeven. Ondanks dat ik ruim een week geleden, naar mijn mening onterecht, betaald heb, kan ik geen nieuwe abonnement afsluiten omdat ik nu geregistreerd sta bij Preventel als wanbetaler. Na telefonisch contact met Lindorff bleek dat zij inderdaad mijn betaling ontvangen hebben maar, dat het verwerken van de betaling nog ongeveer drie weken zou duren. Dit is toch belachelijk lang? Tot die tijd sta ik geregistreerd als wanbetaler. Bovendien, wordt deze registratie pas verwijderd als Hi contact opneemt met Lindorff en/of Preventel. Hi kan dus wel degelijk iets voor mij betekenen. Naar mijn mening ga je zo niet om met een langdurige en betrouwbare klant. Een concessie zou de oplossing zijn.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

KPN is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

3 reacties

  1. Auteur
    Avos
    Datum
    Beste Hi,
    Ik wacht inmiddels 5 dagen op een reactie van jullie. Hoeveel langer moet ik nog wachten?

    Groet,

    Adomaa Vos
  2. Auteur
    Avos
    Datum
    Beste Hi,
    Ik zie nu dat u 4 dagen geleden een bericht heeft gestuurd met het verzoek u te bellen. Excuses, dit had ik niet opgemerkt. Gezien u mij heeft afgesloten, kan ik u niet bellen. Hoe nu verder?

    Ik hoop snel van u te horen.

    Met vriendelijke groet,

    Adomaa Vos
  3. Auteur
    Avos
    Datum
    Geachte Hi,

    Ik heb al een week niks van u gehoord. Graag ontvang ik een reactie en oplossing.

    Adomaa Vos

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen