Opgelost door KPN: klacht over niet verwerken van een opzegging

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 7243
Gebruiker
W.J. Smit
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Namens mijn vader heb ik zijn internetabonnement op 15 april 2012 opgezegd. Hiervan hebben we een bevestiging ontvangen (zie bijgevoegde mailbevestiging hieronder).
niettemin kregen we toch een factuur voor de periode mei-juni. Hierover heb ik gebeld en daarna op advies van de klantenservice van kpn een brief gestuurd, waarin een kopie van de bevestiging van de opzegging. Dit heb ik half mei gedaan. Hierna hebben we niets gehoord van KPN. Na twee keer bellen werd half juni bevestigd dat de brief binnen was gekomen. De klantenservice gaf aan dat we binnen een paar dagen gebeld zouden worden. Anderhalve week later had ik nog niets gehoord, maar was wel een tweede - onrechtmatige – automatische incasso afgeschreven. Hierop heb ik gebeld met de klantenservice, zij geven aan dat zij niets konden doen, behalve opnieuw de opzegging verwerken, het contract zou dan pas half juli stoppen en dan zou ik tot augustus moeten wachten of kpn mij eventueel het te veel geïnde bedrag en de gemaakte kosten zou compenseren.
Hierop heb ik een klacht via het webformulier naar kpn gestuurd op 26 juni.
Ik heb niets vernomen over deze klacht, wel een brief van de afdeling facturen, dat ik contact met hen op moest nemen. Toen ik hen belde, wisten zij niet van een klacht en vertelden zij mij weer het zelfde verhaal als eerdere: wachten tot augustus.
We hebben de onrechtmatige incasso's laten storneren. Hierop hebben we inmiddels al een nieuwe rekening en herinnering ontvangen met daarbij een waarschuwing dat als we niet betalen, er extra kosten berekend gaan worden.

Kpn had een goede trouwe klant die jaren lang, telefoon, internet en ook tv heeft afgenomen van kpn. Kpn heeft nooit een goedkoper combinatie abonnement aangeboden. Nu mijn vader zijn vrouw heeft verloren, wordt er al een half jaar niet meer van internet gebruik gemaakt, maar wel betaald. Het is dan extra teleurstellend dat het zo veel moeite kost om een simpele opzegging afgerond te krijgen.

Ik hoop mede namens mijn vader die niet op deze rompslomp meer zit te wachten, op een snelle en adequate afhandeling van onze klacht.

Mailbevesting:

Geachte heer/mevrouw,

We hebben uw opzegging voor onderstaand(e) contract(en) ontvangen en zullen deze zo spoedig mogelijk verwerken. Bewaar dit overzicht goed.

Abonnementen

(persoonlijke gegevens verwijderd)

Een aantal weken voor de datum van opzegging sturen we u een schriftelijke bevestiging.

Wanneer u tussen nu en de datum van opzegging een wijziging doorgeeft op het contract dat u zojuist hebt opgezegd en daarmee een nieuw (jaar)contract afsluit dan vervalt deze opzegging. Dit geldt niet voor administratieve wijzigingen.

Hebt u nog vragen?
Als u nog vragen hebt dan kunt u deze via kpn.com stellen. Spreekt u liever een van onze medewerkers van de Klantenservice dan vindt u het telefoonnummer op kpn.com/contact.

Met vriendelijke groet,

Jacob Middeldorp Directeur Klantcontact

N.B. dit is een automatisch verzonden e-mail, het is niet mogelijk deze e-mail te beantwoorden.

De oplossing

wij willen zsam een bevestiging van de juiste opzegging, wij willen geen herinneringen, aanmaningen en deergelijke meer mbt het abonnement na 15 mei.
en compensatie voor de gemaakte telefoonkosten, portokosten en en tijd en energie die wij hebben gestoken in het aankaarten van een fout die bij kpn intern heeft plaatsgevonden

6 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Smit,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    W.J. Smit
    Datum
    Er is nog geen contact met mij opgenomen
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Uw klacht is in onderzoek bij onze behandelaar. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zicht richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    W.J. Smit
    Datum
    Ik heb nog steeds niets gehoord.
  5. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Smit,Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  6. Auteur
    W.J. Smit
    Datum
    positief over de afhandeling nadat ik het op klachtenkompas had geplaatst. daarvoor was de service onder de maat, verschil van dag en nacht

Uiteindelijke oplossing

Auteur
W.J. Smit
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen