Klacht KPN: Klant is gedupeerd omdat pakket gestolen is bij pakketdienst.

Klachtnummer
# 255308
Gebruiker
NJHuizinga
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op zaterdag 25 maart is mijn Samsung Galaxy S5 PLUS kapot
gegaan.

De volgende dag
(dinsdag wordt mij een verkeerd toestel geleverd) na weer telefoneren bleek dat
mijn telefoon nog steeds niet gekoppeld stond en dat ik het toestel moest terug
sturen om een nieuwe te ontvangen. Dit heb ik op dinsdagavond direct geregeld
zodat de goede telefoon op woensdag geleverd kon worden. De pakketservice zou
mijn telefoon op woensdag bezorgen. Ik hoorde maar niets dus ik ben gaan bellen
met de pakketservice DPD. Deze zeiden vertelden mij dat het toestel op het
depot in berkel en rodenrijs lag maar dat deze niet op woensdag bezorgd ging
worden. Of hij dan wel op donderdag bezorgd zou worden konden ze mij ook niet
vertellen. Ik sprak met de medewerker van DPD af dat ik het toestel dan maar
bij het Depot van DPD op zou gaan halen. Daar aangekomen vertelde een
baliemedewerker mij dat het pakketje onvindbaar was en dat het waarschijnlijk
met diefstal te maken zou hebben.

Niemand kan mij nu dus iets vertellen over wanneer ik mijn
goede vervangende toestel in ontvangst kan nemen. Bij zowel Asurion(kpn
toestelverzekeringen), DPD en KPN heb ik een klacht ingediend omdat ik mijn
telefoon zeer intensief gebruik voor zaken.
Waaronder Bankzaken, navigatie, agenda, e-mail verkeer, bellen en
administratie. Ik heb de verzekering afgesloten omdat ik mijn telefoon erg hard
nodig heb. En hem dus eigenlijk niet eens 24 uur kan missen.

Door deze grap zit ik al 5 dagen zonder telefoon of
vervangend toestel en ben ik compleet onbereikbaar. Ik betaal gewoon netjes
elke maand 60 Euro abonnementskosten, en een premie van 5 euro per maand voor
de verzekering. Daarnaast is er bij de verzekering een eigen risico van €90,-
van toepassing als je een claim in dient

Hier wens ik niet voor te betalen. Ik ben akkoord gegaan met
het eigen risico van €90,- omdat ik binnen 24 uur een nieuw toestel zou
krijgen. Als mij op voorhand was verteld dat ik eerst naar de kpn XL winkel moest reizen om mijn toestel te
laten koppelen, vervolgens een verkeerd toestel zou krijgen dat ik eerst terug
moest sturen. en dat vervolgens de reshipment kwijt raakt omdat Asurion zaken
doet met bedrijven waar werknemers pakketjes van klanten stelen, had ik nooit
een verzekering afgesloten via kpn.
De DPD heeft mij persoonlijk verteld dat het pakket waarschijnlijk gestolen is en dat KPN een onderzoek in moet stellen. Ondertussen ben ik onbereikbaar geweest

De oplossing

Ik wil niet wachten tot de KPN en de DPD een onderzoek hebben ingesteld.
Het is niet mijn probleem dat de KPN Zaken doet met bedrijven waar gestolen wordt.
Ik wil zo snel mogelijk een Galaxy S5 Plus geleverd krijgen en ik vraag een compensatie in de vorm van het kwijt schelden of terug storten van het eigen risico omdat ik extra hinder ondervind van problemen waar ik niets mee te maken heb. ik kom mijn afspraken na, dus verwacht ik het zelfde van KPN.

2 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Huizinga,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    KPN
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Huizinga,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Wij verzoeken u de afhandeling van de klacht van onze medewerker te beoordelen.

    Bedankt voor uw medewerking.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen