Klacht KPN: Klantnummer 10- of 11-cijferig? Ach, het werkt toch niet.
Details
Klacht
Sinds kort ben ik tegen wil en dank internetklant van KPN, omdat die XS4ALL heeft opgegeten. En meteen begint de ellende.Op 23-03-2022 kreeg ik van KPN een "Overeenkomst mobiele aansluiting" zoals bijgesloten. KPN spoort klanten aan om hun producten toch vooral te koppelen aan hun KPN-ID. Waarom doet KPN dat eigenlijk niet zelf?
Als ik inlog op mijn KPN-ID, word ik gevraagd om mijn 10-cijferige klantnummer. Nou volgens de bijlage is mijn klantnummer 4010 XXXX 192 (exacte waarde zie bijlage) en dat zijn toch echt elf cijfers. En dus werkt mijn klantnummer niet, ook niet als ik het eerste of het laatste cijfer weglaat.
In andere correspondentie van KPN heb ik opeens wél een 10-cijferig klantnummer, namelijk 420XX XX367 (exacte waarde in de aanvullende gegevens). Daarmee kan ik wél in mijn KPN-ID, maar dan kan ik mijn mobiele nummer 0970 - 2951 2470 weer niet koppelen aan mijn KPN-ID.
Maar ach, ik ben dan ook aal 111 jaar oud, want volgens KPN is mijn geboortedatum 01-01-1911. En volgens KPN heb ik toestemming gegeven voor automatische incasso. Nou, die toestemming wil ik dan wel eens zien.
KPN stelt in een begeleidende brief: "Ontbrekende informatie is met een standaardwaarde aangevuld". Nou, wat is dan de standaardwaarde van mijn ontbrekende IBAN?
Gewenste oplossing
Beantwoord de volgende vragen:1) Waarom heb ik een 10-cijferig klantnummer én een ander 11-cijferig klantnummer?
2) Waarom kan ik mijn mobiele nummer 0970 - 2951 2470 niet koppelen aan mijn KPN-ID?
3) Waarom zuigen jullie uit je duim dat ik 111 jaar oud ben? Een ontbrekende geboortedatum kun je toch ook gewoon leeg laten?
4) Waarom zuigen jullie uit je duim dat ik toestemming heb gegeven voor automatische incasso?
5) Waarom vermelden jullie niets bij het veld "IBAN"? Ontbrekende informatie zou toch aangevuld worden met standaardwaarden?
6) Waarom koppelt KPN mijn producten niet zelf aan mijn KPN-ID?
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.