Klacht KPN: Kooptuner DIGITENNE waardeloos, door huur betalen om extra kaart te activeren

Erik123

Als jaren bestaande klant heb ik net als familieleden een 2e kaart op mijn abonnement, dat kon tot 3 kaarten binnen het abonnement gratis met kooptuners. Ik heb onlangs een gebruikte kooptuner overgenomen en wilde deze als 3e kaart binnen het abonnement toevoegen.

Ik krijg als antwoord dat tegenwoordig alleen tuners gehuurd kunnen worden en niet gekocht dus 4 euro per maand betalen. Mijn gekochte tuner en kaart wil KPN dus niet meer activeren binnen mijn abonnement. Betalen enige optie......

Afgezien van de gestegen tarieven voor digitenne een jaar of wat geleden vind ik dit voor bestaande klanten een onfatsoenlijke actie. Kwaliteit is al matig en dit is wel het toppunt. Eenzijdig aanpassen regeltjes binnen lopend contract.

Begrijp dat andere providers graag digitenne klanten leuke aanbiedingen doen!

Kaart alsnog activeren zonder kosten lijkt me meer als redelijk, stukje klantenbinding.

KPN
    Geachte heer Den Ouden,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Erik123
    Een antwoord van KPN: "Ik vind het spijtig te horen dat u niet tevreden bent over onze diensten. Het is voor mij zoals mijn collega reeds aangaf echter niet meer mogelijk een losse smartkaart toe te voegen. Tevens wil ik u erop wijzen dat het niet mogelijk is een smartkaart te kopen. Smartkaarten blijven altijd eigendom van KPN. Ik wil u derhalve verzoeken de smartkaart met het nummer xxxxxx retour te zenden "
    De reactie van KPN via Klachtenkompas:
    U geeft aan dat u een koopturner heeft kunnen overnemen , maar dat u de derde smartcard niet kan activeren .
    Dit blijkt alleen te kunnen bij een huurturner, ik heb dit voor u nagevraagd bij onze specialisten en het blijkt inderdaad alleen in combinatie met een huurturner mogelijk te zijn .
    Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd verblijf ik met vriendelijke groeten.
    KPN klantenreacties
    Erik123
    LET OP: Tot een jaar of 2 geleden betaalde je bij een Digitenne-abonnement 9 euro per maand voor 1 huur- en 2 kooptuners. De eerste huurtuner betaalde je (nog) geen huur. Inmiddels is het abonnemnet verhoogd naar 12,50. Kooptuners doet KPN niet meer aan en zijn dus min of meer waardeloos geworden en is huur verplicht.( Bij digitenne als aanvulling op je IPTV betaal je wel vanaf de eerste huurtuner.)In plaats van 9 euro betaal je nu minimaal 12,50+4+4=20,50 euro ipv 9,00 euro p.m.
    Erik123
    KPN past de regels van het spel aan en doet ook daarna geen enkele constructieve bijdrage om samen een oplossing te vinden.
    Klantenbinding , nooit van gehoord.

Erik123

Ook een klacht indienen over KPN?