Opgelost door KPN: Kosten opzegtermijn

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 4401
Gebruiker
Rudolf Smit
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Sinds 8 april 2002 ISDN-abonnement voor mijn eenmanszaak. Voorwaarden of informatie over de contractvorm toen niet ontvangen. Recent overgestapt naar Ziggo, gebruikmakend van overstapservice, met inachtneming van een maand opzegtermijn, in de veronderstelling dat dat de wettelijk geregelde opzegtermijn is. KPN bevestigde opzegging briefkenmerk 015280117 en 128701615/BD/RDB, maar wees niet op een opzegtermijn, noch op het feit dat ik mij niet aan hun opzegtermijn zou houden, noch op eventuele kosten die daarmee verband houden. Vervolgens ontving ik recent een eindafrekening (kenmerk (076)5718497-0207) met een niet gespecificeerd bedrag 'Kosten n.a.v. opzegtermijn' zijnde €1.644,14 exclusief BTW. De klantenservice gaf vandaag aan dat ik een jaarcontract heb, waarvoor ik echter nooit heb getekend, ik heb een doorlopend contract voor onbepaalde tijd genomen, en dat de opzegtermijn 3 maanden bedraagt, maar daarover ben ik nooit geïnformeerd en de wettelijke termijn is 1 maand.

De oplossing

Ik wens volledige creditatie van de 'Kosten n.a.v. opzegtermijn'.

6 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Spijkers,KPN heeft uw klacht ontvangen. Echter hebben wij geen naam, adres en woonplaats gegevens van u ontvangen. Wilt u deze alsnog aan ons doorgeven zodat we de klacht in behandeling kunnen nemen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Rudolf Smit
    Datum
    Mijn naw-gegevens zijn inmiddels toegevoegd aan mijn account en zouden voor KPN toegankelijk moeten zijn. Als dat niet het geval is, dan hoor ik dat graag.
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Uw klacht is in onderzoek bij onze behandelaar
  4. Auteur
    Rudolf Smit
    Datum
    Netjes en met spoed een creditnota ontvangen voor de onterecht in rekening gebrachte kosten. Nu nog afwachten of de eindafrekening goed verloopt...
  5. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Spijkers,Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  6. Auteur
    Rudolf Smit
    Datum
    Gisteren is de financiele afhandeling afgerond en heb ik een restant-bedrag retour ontvangen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Rudolf Smit
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen