Klacht KPN: Kosten van €370 voor het niet gebruiken van mobiel abonnement

Klachtnummer
# 175493
Gebruiker
D. van der Wegen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Zoals velen tegenwoordig verblijf ik binnenkort vijf maanden in het buitenland in verband met mijn studie. Veel providers - zoals Vodafone - bieden daarom de mogelijkheid aan om je abonnement voor mobiele telefoon tijdelijk stop te zetten. Bij KPN is dit echter niet mogelijk waardoor ik in deze vijf maanden 370 (!) euro betaal terwijl ik geen gebruik maak van de diensten. KPN gaf me twee opties: (1) mijn abonnement verlagen, maar dit is niet mogelijk (!); (2) mijn SIM-kaart tijdelijk aan iemand anders uitlenen, dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Na het schrijven van een klachtenbrief kreeg ik te horen dat het tijdelijk stopzetten van mijn abonnement 'geen onderdeel van de dienstverlening van KPN is' (zie bijgevoegd bestand). Ik ben inmiddels jarenlange tevreden klant van KPN, maar dit is machtsmisbruik en pure afzetterij met als enige motief geld verdienen.

De oplossing

Het betalen van 74 euro per maand terwijl ik op geen enkele manier gebruik maak van mijn abonnement is absurd. Ik wil realistische financiële compensatie of op een of andere manier (zonder extra kosten) in Argentinië gebruik kunnen maken van mijn abonnement.

1 reactie

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Van der Wegen,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen