Opgelost door KPN: KPN bedenktermijn onlogisch en onredelijk

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 180378
Gebruiker
Steefph
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Onlangs internet besteld bij KPN. Dit werd op 1juli bevestigd maar, na herhaaldelijk vragen werd pas het modem pakket op 3aug geleverd. Hierdoor zijn dus de 14dagen al voorbij voordat je überhaupt weet wat je in huis haalt. Wij zijn totaal niet te spreken over de werking van zowel tv als internet en willen hier dan ook vanaf echter, KPN houdt zich simpel aan: tsja wij sturen het contract al en dan gaan de 14 dagen in. Dus je krijgt niets maar, toch zit je er aan vast.

Als je de ACM er op naa leest dan lijkt mij meer de regel "Gemengde overeenkomsten" van toepassing. Ik kan namelijk niets met deze bestelling voordat alles in huis is.

"Gemengde overeenkomsten zijn overeenkomsten waarbij zowel een dienst als product geleverd wordt. De bedenktijd bij gemengde overeenkomsten is hetzelfde als bij het kopen van een product. Met andere woorden: de termijn van 14 dagen begint te lopen vanaf het moment waarop de consument het product ontvangt. "

De oplossing

Ik wil deze koop ontbinden aan de hand van de 14 dagen zichttermijn zoals gesteld bij de ACM

4 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer De Klonia,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Steefph
    Datum
    Ik ben te bereiken tussen 16:00 en 19:00 Nederlandse tijd.
  3. Auteur
    Steefph
    Datum
    We zijn nu 5 werkdagen verder en nog geen enkele reactie vanuit KPN.
  4. Auteur
    Steefph
    Datum
    Uiteindelijk een positief resultaat vanuit de klacht na een vriendelijk gesprek met de medewerker van KPN.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Steefph
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?