Opgelost door KPN: KPN biedt geen oplossing als je nieuwe mobiele telefoon in het buitenland kapot gaat.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 274337
Gebruiker
Heyke
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Een op 16-06-2017 bij KPN gekochte mobiele telefoon Samsung A5 (2017) weigert na 1,5 maand totaal. Klant verblijft dan voor twee maanden in Zweden op een vast adres. Ook een lokale deskundige kan het probleem niet oplossen. Contact opgenomen met KPN NL: men kan in het buitenland geen oplossing bieden. Klant kan niet zonder mobiel en schaft - na kennisgeving aan KPN NL - een goedkoop lokaal mobiel aan. Naast de prijs van de mobiel zijn er extra (reis- en installatie)kosten van in totaal € 225.
Terug in NL biedt de medewerker KPN-winkel Oss (Mustafa) alleen aan de mobiel op te sturen ter reparatie. Van begrip is geen sprake noch van vergoeding van de kosten.

De oplossing

Vergoeding van gemaakte kosten en welgemeend excuus voor alle ongemakken. Ingeval de mobiel niet reparabel is: verstrekking van een nieuwe mobiel.

4 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Ruijs ev Loeffen,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Heyke
    Datum
    Teleurstellend dat KPN aan dit probleem geen aandacht heeft geschonken. Het zal toch wel vaker voorkomen, dat je mobiel het begeeft in het buitenland. En vooral bij een wat langer buitenlands verblijf kom je toch wel in de problemen.
  3. Auteur
    Heyke
    Datum
    KPN belt, ondanks belofte, niet terug. Zelf 2x gebeld, maar krijg voicemail en verder geen reactie. Mijn telefoon is inmiddels weer gerepareerd maar voor mij blijft het onbevredigende gevoel in de kou te staan. Wij hebben in huis alles bij KPN geregeld..... al jaren.... dan verwacht je toch wel een betere service.

  4. Auteur
    KPN
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Ruijs ev Loeffen,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Wij verzoeken u de afhandeling van de klacht van onze medewerker te beoordelen.

    Bedankt voor uw medewerking.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Heyke
Datum
Uiteindelijke oplossing
Toch een financiële tegemoetkoming en begrip voor het ongemak. Bovendien zullen ze het intern bespreekbaar gaan maken om soortgelijke problemen beter te kunnen behandelen.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen