Opgelost door KPN: KPN-foefje inzake klachtbehandeling op klachtenkompas

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 136673
Gebruiker
Gompy
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Klagers krijgen 2 weken tijd om op de reactie van het bedrijf te antwoorden. Kennelijk heeft KPN een foefje bedacht om de indruk te wekken dat er heel snel op klachten wordt gereageerd: ze sturen een geautomatiseerd bericht dat de klacht is ontvangen en dat er binnenkort op zal worden gereageerd. Nu is op de site van klachtenkompas de beurt aan mij. De teller is gaan lopen. Als klager heb ik nu nog 1 week en 5 dagen om te laten horen wat ik vind van een voorstel dat mij nog steeds niet werd toegezonden. Wie de KPN-klachten op de site door kijkt ziet dat dit bij veel andere klachten over KPN precies hetzelfde gaat.
Wat gebeurt er als KPN ook over 2 weken nog niets heeft laten horen? Verdwijnt dan mijn klacht omdat ik geacht word niet te hebben gereageerd?

De oplossing

KPN moet de schijn van "te hebben gereageerd op de klacht" zien te vermijden. En op Klachtenkompas zou zichtbaar moeten zijn dat KPN nog steeds niet inhoudelijk heeft gereageerd.

2 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Scheepstra,

    De door u eerdere gemelde reactie ID 136386 is reeds in behandeling bij de behandelaar van KPN.
    De reactie tijd klager/bedrijf op Klachtenkompas is door de Consumentenbond bepaald.

    De klacht wordt altijd eerst bevestigd door KPN op Klachtenkompas en daarna wordt er zoveel mogelijk telefonisch contact opgenomen door de behandelaar van de klacht.
    KPN streeft er naar altijd in gesprek te blijven met de klant tot er een oplossing is aangedragen.

    Er is inmiddels een e-mail bericht naar u gestuurd met een oplossing.

    Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT



  2. Auteur
    Gompy
    Datum
    De wijze waarop de reactie van het bedrijf wordt weergegeven op Klachtenkompas wordt bepaald door de werking van website Klachtenkompas. Geconstateerd kan worden dat KPN daar handig van profiteert. Dit aspect heb ik ook bij KK gemeld, en ontving als antwoord dat gewerkt wordt aan verbetering hiervan.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gompy
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen