Opgelost door KPN: KPN levert niet hetgeen ze factureren en wenst het door mij teveel betaalde niet terug te betalen.

content Opgelost
B. de Haan

Met ingang van september 2010 heb ik -na telefonisch overleg met KPN- mijn Internet + Vast bellen abonnement Bsis veranderd in Standaard. De Internet snelheden gingen daardoor van maximaal 20 Mbit/s Download en 2 Mbit/s Upload omhoog naar maximaal 60 Mbit/s Download en 6 Mbit/s Upload (huidige snelheden).

Tijdens FaceTime werd de WiFi verbinding steeds slechter. Na een speedtest bleek de snelheid maximaal 9 Mbit/s Download en 0,8 Mbit/s Upload! Ook de desktop met vaste aansluiting haalde niet meer dan die zeer lage snelheden.

Ik heb op de KPN-site gecheckt wat de snelheden van mijn abonnement moesten zijn. De site gaf aan dat op mijn adres de maximale snelheden 8 Mbit/s Download en 1 Mbit/s Upload zijn. Zelfs minder dan het Basis abonnement!

Ik heb op 14 november een klacht ingediend, ik wilde voor elke maand dat niet geleverd is waarvoor ik betaalde het teveel betaalde terug hebben. Op 15 november werd ik door KPN gebeld. Men was het met me eens, maar vertelde dat KPN niet verder kon gaan dan 1 jaar vergoeding van € 5,00 per maand. Omdat ik in de wachtkamer van een Medisch specialist zat, heb ik gezegd dat tegemoet te willen zien. Er is inderdaad € 60,00 verrekend.

Op 24 december sprak ik een monteur van KPN en die was verbaasd over het een en ander,

op 27 december daarom weer een klacht ingediend dat ik niet akkoord ga met de beperkte vergoeding.

Op 6 januari 2017 belde KPN, met aanbod de laatste 3 maanden 2016 volledig terug te betalen (€134,75). Ik moest als ik het niet eens was, dat met de Juridische afdeling bespreken. Ik wilde het aanbod in beraad houden en de Juridische afdeling spreken. Ik zou worden teruggebeld. Omdat ik niks meer hoorde heb ik op 1 februari 2017 gebeld. Men was het met mijn standpunt eens en vertelde mij dat ik voor elke maand dat KPN niet volgens het abonnement had geleverd, ik het teveel betaalde vergoed zou krijgen.

Op 3 februari 2017 belde een dame van KPN die mij hooghartig vertelde dat ik niks meer kreeg. Ze overrulede de twee collega’s die mij eerder een aanbod hadden gedaan. Het was mijn schuld dat ik betaalde voor iets dat ik niet geleverd kreeg. Ik had eerder een speedtest moeten doen. Nadat ik meldde dat ik e.e.a. aan de Consumentenbond zou voorleggen, beëindigde ze het gesprek en antwoordde niet op mijn vraag om haar naam t

Ik wil voor elke maand dat KPN niet volgens het abonnement heeft geleverd een vergoeding van het teveel betaalde. Uiteraard met verrekening van de 12 maanden die al zijn vergoed.

KPN
    Geachte heer/mevrouw De Haan,

KPN Klantenreacties CMT
    Beste KPN,

Hoe lang duurt "binnenkort"?
    De termijn van de klacht verloopt bijna.
    B. de Haan
    KPN heeft een aanbod gedaan om nog een deel van de teveel betaalde abonnementsgelden terug te betalen. Ik heb ermee ingestemd.
    Klacht is dus

B. de Haan
KPN heeft nog een -flink- deel van de teveel betaalde abonnementsgelden terug gestort. Klacht is hiermee afgehandeld.

Ook een klacht indienen over KPN?