Klacht KPN: KPN levert sommige SMS-jes niet af en factureert deze wel.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 271677
Gebruiker
J.G. Blaas
Datum
2 reacties

Details

De klacht

SMS berichten via het KPN netwerk naar bepaalde nummers in Engeland niet worden verstuurd! Dit heeft te maken met een technisch probleem, bekend bij KPN, maar is niet aan de klanten gecommuniceerd. Zij krijgen dus gewoon berichten niet, zonder daar van op de hoogte te zijn. En deze berichten worden nog gefactureerd ook. Dit kan niet!
De engelse mobile company “Three” heeft na onderzoek gezegd dat KPN SPAM problemen heeft en daarom een reeks nummers heeft geblokkeerd.
Dit is dus wel bekend bij KPN en zou richting de klanten en providers moeten worden gecommuniceerd!
Dit duurt nu al maanden. Een klacht van mij bij mijn provider Youfone, die van het KPN netwerk gebruik maakt, haalde niets uit. KPN zegt tegen Youfone dat het niet aan KPN ligt, maar aan het toestel van de klant. Welnu, deze situatie is door ons met verschillende toestellen getest. SMS-jes via het KPN netwerk komen steevast niet aan. Via Ziggo ook getest en deze komen wel aan.

De oplossing

SMS-jes altijd versturen en als dat om wat voor reden dan ook niet kan, de klant inlichten en het SMS-je niet factureren. Mijn SMS-jes zijn gewoon gefactureerd maar zijn nooit verstuurd door KPN. Excuus en compensatie zijn hier op zijn plaats.

2 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Blaas,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    J.G. Blaas
    Datum
    Men heeft op 1 september telefonisch contact opgenomen. De boodschap was dat niet ik, maar mijn provider Youfone de klacht bij KPN had moeten indienen. Dat heeft Youfone naar eigen zeggen allang gedaan en Youfone kreeg te horen dat het aan mijn toestel lag en niet aan KPN. KPN lost niets op, ontkent het probleem en past de tactiek van het kastje naar de muur sturen toe. Ik geloof het verder wel en ga mij abonnement bij KPN opzeggen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.G. Blaas
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen