Opgelost door KPN: KPN misleidt klant bij informatie over familievoordeel

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 78319
Gebruiker
Matilda
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Ik ben al jaren KPN-klant. Ik heb afgelopen jaar drie Hi-abonnementen afgesloten voor mezelf en mijn minderjarige kinderen omdat ik hierdoor in aanmerking kwam voor de dienst KPN Compleet en naar ik dacht voor het familievoordeel. Dit voordeel komt neer op 240 euro op de loop tijd van twee abonnementen. Nu blijkt dat ik daar niet voor in aanmerking kom omdat een van de mobiele abonnementen een KPN-abonnement moet zijn. Daar kwam ik pas achter toen ik met de klantenservice belde.
Op http://hi.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/9122/related/1/session/L2F2LzIvdGltZS8xNDEyMDUwMzI2L3NpZC9uZTJCS0YzbQ%3D%3D staat niet dat er ook een KpN-abonnement moet zijn; als ik de check doe op http://www.kpn.com/prive/mobiel/kpnmeervoordeel.htmhttp://www.kpn.com/prive/mobiel/kpnmeervoordeel.htm levert de selectie zonder mobiel KPNabonnement ook op dat ik recht heb op familievoordeel.

De oplossing

Ik wil graag een tegemoetkoming in het voordeel dat ik misloop, dat is 240 euro. Als het kan mag KPN er ook voor zorgen dat mijn recente abonnement bij Hi omgezet wordt in een KPN-simonly abonnement zodat ik wel gebruik kan maken van het familievoordeel. Dit abonnement is al ingegaan en er loopt nog een nummerbehoudprocedure.

7 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Preng,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Matilda
    Datum
    Ik wacht nog steeds op contact van de KPN!
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Preng, Uw klacht is nog in onderzoek bij onze behandelaar. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    Matilda
    Datum
    Ik heb inmiddels contact gehad met iemand van de klantenservice. Er wordt gezocht naar de oplossing die ik voorstelde. Dat stel ik op prijs. Als het niet lukt praten we verder over een tegemoetkoming.
    Overigens zou het wel netjes zijn van KPN om deze klacht anoniem te laten, dat is ook de insteek van deze site.
  5. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Preng,De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  6. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Preng, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  7. Auteur
    Matilda
    Datum
    Ik weet niet zeker of mijn klacht echt is afgehandeld. Ik heb wel steeds contact gehad met iemand van de KPN en hij heeft de door mij voorgestelde oplossing ( abo overzetten van Hi naar KPN waardoor ik toch gebruik kan maken van familievoordeel) geregeld. Of dat ook echt gelukt is weet ik niet, ik heb nog geen bericht ontvangen. Verder wel complimenten voor de bereikbaarheid van de klachtenafhandelaar, en ik werd ook steeds volgens afspraak op de hoogte gehouden tot nu toe.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Matilda
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen