Klacht KPN: Kpn verkoopt wel telefoons maar wil onder de garantie uit

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 384712
Gebruiker
maikel
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik ben met mijn kapotte telefoon die nog geen jaar oud is bij kpn binnen gelopen, en toen werd mij gelijk verteld omdat er een plekje op zit ik maar een paar winkels verder moest gaan omdat dit buiten de garantie zou vallen, dus de werknemer in kwestie bevestigd hierbij het garantiebeleid

Als ik bij de achterlamp van mijn nieuwe auto kapot rijd vervalt mijn garantie op de motor toch ook niet

dus een toestel met een paar cosmetische plekjes word op voorhand al afgekeurd en heb ik het idee dat kpn hier mee zegt we verkopen je wel een telefoon maar zonder garantie want na de eerste week zal er cosmetisch al wat te zien zijn

Het toestel viel zomaar uit in mijn zak maar blijkt nu vochtschade te hebben, als het al zo zou zijn dat een toestel uit zichzelf vochtschade heeft dan is er volgens mij sprake van een ondeugelijk toestel

De oplossing

Mijn indruk is dat Kpn op deze manier creatief onder de garantie vandaan kunnen komen,dus ik ga er van uit dat ze ook wel creatief een oplossing kunnen bedenken waarbij ik vind dat ik of
1. een nieuw toestel
2.indien niet leverbaar de waarde van het toestel voor een nieuw toestel

3 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen en zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om de klacht verder af te handelen.

    Met vriendelijke groet,
    KPN Webcare
  2. Auteur
    maikel
    Datum
    Vandaag (22-08)naar de kpn winkel geweest omdat ik op 21-08 bericht gehad heb dat mijn telefoon (die is afgekeurd ) op te halen

    Wat blijkt mijn telefoon is er nog helemaal niet dus voor niks naar Winschoten gegaan

    Al jaren klant bij kpn maar volgens mij zijn ze hun klanten liever kwijt de service is ver te zoeken
  3. Auteur
    maikel
    Datum
    Bedankt voor het belletje ben blij als er in ieder geval de moeite word genomen, ik heb echt het een en ander opgezocht over kpn en teleplan en ben niet tevreden mijn telefoon word niet vergoed en ik blijf er bij dat mijn schade niet door mijn toedoen is ontstaan

    En of kpn hier nou niets aan kan of wil doen is hun keuze net zoals het mijn keuze nu is om mijn abbonement bij kpn op te zeggen jammer

Uiteindelijke oplossing

Auteur
maikel
Datum
Uiteindelijke oplossing
De contactpersoon van kpn probeerde het beleefd op te lossen en het zal ook best dat er vaak situaties voorkomen waarin de gebruiker schuld heeft ik ben van mening dat een toestel die zomaar uitvalt dat dat niet van eerdere waterscgade is of van zweten en hier sprake is van een ondeugelijk toestel
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over KPN?