Klacht KPN: KPN weigert een opzegging op basis van een prijsverhoging

G.W. Jongbloed

Naar aanleiding van de prijsverhoging per 24 juni 2019 van KPN heb ik telefonisch mijn abonnement bij KPN opgezegd. De mevrouw aan de telefoon weigert deze opzegging te accepteren omdat de prijsverhoging reeds op 1 juni zou zijn ingegaan. Ik zeg de factuur pas op 25 juni te hebben ontvangen, en dat het verhoogde abonnementsgeld op 24 juni is ingegaan.
Ook de reeds eerder gedane opzegging per 1 oktober is in het systeem van KPN niet te vinden. De bevestiging per mail, die ik heb ontvangen, kan ik niet mailen, en ook niet per post opsturen.
Op het adres van KPN, dat op de factuur staat, wordt door de mevrouw geen post ontvangen.
Ik heb de mevrouw er herhaaldelijk op gewezen, dat zij mij niet laat uitspreken, en mij telkens onderbreekt. Toen zij dat voor de 4e keer achter elkaar had gedaan, heb ik de verbinding verbroken.

Ik wil dat KPN mijn opzegging per 24 juni 2019 voor het internet abonnement accepteert

KPN
    Goedenavond en bedankt voor uw bericht.

Allereerst mijn excuses dat u niet netjes te woord bent gestaan via de telefonische klantenservice.

KPN heeft kortgeleden haar prijzen verhoogd. Dit hebben wij gedaan om om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk. De prijswijzigingen gelden voor iedereen, hierop is geen uitzondering mogelijk.

Omdat wij hiermee een wijziging in de voorwaarden van het contract brengen, hebben wij alle klanten de mogelijkheid gegeven om voor 1 juni (de ingangsdatum van de wijziging) te beëindigen, indien gewenst. Hierover hebben wij al onze klanten geïnformeerd per e-mail of brief.

U bent op 24 juni per factuur achter de wijziging gekomen. Hoewel dit inderdaad de eerste factuur is waarop de wijziging is doorgevoerd, heeft de wijziging op 1 juni plaats gevonden. Omdat wij iedereen ruim van te voren op de hoogte hebben gebracht, kan ik u dan ook niet tegemoet kom in uw verzoek. In andere woorden, ik kan u abonnement niet per 24 juni opzeggen.

Wel kan ik kijken naar het verzoek tot opheffing dat u eerder al had ingediend met als datum 1 oktober. U geeft aan hiervan een bevestiging te hebben ontvangen. Zou u mij deze via een privébericht toe willen sturen? Ook ontvang ik dan nog graag de naam en geboortedatum van de contracthouder. Met deze gegevens kan ik het systeem raadplegen en kan ik kijken wat ik voor u kan betekenen.

KPN Webcare
    Geachte mevrouw, mijne heren,

Dank voor uw reactie. Ik houd staande dat ik op geen andere wijze ben geïnformeerd, dan middels uw factuur van 24 juni 2019. U kunt wel stellen, dat de prijswijziging per 1 juni is ingegaan, maar voor mij is die op 24 juni ingegaan. Als ik dat pas op 25 juni weet, en dezelfde dag reageer, dan is dat ruim op tijd.

Verder neem ik het u kwalijk, dat u uw personeel zodanige telefoonscripts meegeeft, dat zij mensen onderbreken, en aperte onjuistheden debiteren. Op die wijze probeert u klanten van hun stuk te brengen in een telefoongesprek.
    Ik heb de geluidsopname bij uw medewerker opgevraagd, maar die wilde zij niet verstrekken, omdat die slechts voor trainingsdoeleinden zijn. Daarom heb ik vanaf dat punt in de conversatie zelf een geluidsopname gemaakt. Excuses zijn daarom onvoldoende en derhalve niet op zijn plaats.

De beëindiging van het abonnement is geen verzoek, maar een mededeling. Deze mededeling heb ik u ook per aangetekend schrijven doen toekomen aan het afzendadres van uw factuur. Inmiddels heb ik bericht van Postnl, dat het schrijven door u is ontvangen en namens u om 14:38 uur afgetekend door Miralda.

U kunt ter plaatse kennis nemen van het aangetekende schrijven.

Hoogachtend,
    (ook maar anoniem, dan?)
    KPN
    Bedankt voor uw reactie. Allereerst over uw abonnement, uw opzegging zal op deze manier niet worden verwerkt. Zoals gezegd in mijn vorige bericht kan ik hier ook geen verschil voor u in maken. Mocht u een opzegging verder willen onderzoeken, dan kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice door te bellen met 0800 0402.

Verder is het natuurlijk naar om te lezen dat uw eerdere contact met onze klantenservice een negatieve ervaring is geweest. Ik zal uw terugkoppeling dan ook doorzetten. Dat gezegd hebbende bent u bij onze klantenservice wel aan het juiste adres voor verdere ondersteuning, en ik hoop dan ook dat u alsnog contact met ons opneemt zodat we u verder kunnen helpen.

KPN Webcare

G.W. Jongbloed

Ook een klacht indienen over KPN?