Opgelost door KPN: Leasecontract

Compuman

Op het moment dat ik mijn abonnement moest verlengen, kon dat alleen maar met een leasetoestel. Andere keuze was het contract beëindigen of overstappen naar een andere provider. Er is mij toen door de medewerker in de HI winkel vermeldt dat ik NIET duurder uit zou komen, dit en mede het feit dat ik altijd tevreden ben geweest en het gedoe met overstappen wou voorkomen hebben mij ertoe gemaakt om toch te gaan verlengen.

Uiteindelijk is gebleken dat toestel lease niet rendabel was en is het ook afgeschaft. Ik als vaste klant (+-8jr klant bij HI, hiervoor onder mijn ouders naam) ben nu nog steeds verplicht leasekosten te betalen en betaal dus veel te veel per maand!. Daarbij komt dat ik aan het eind van mijn contract alsnog overnamekosten moet gaan betalen als ik ervoor kies het toestel te behouden. Dat terwijl iedereen voor een zelfde abonnement zonder leasevoorwaarden een lager maandbedrag(ex.leasekosten) heeft en hun telefoon gratis mogen houden nadat het abonnement is afgelopen.

Ik vind dit niet terecht en zie als oplossing graag dat mijn huidige leasecontract(die in zijn vorm ook niet meer wordt toegestaan) wordt omgezet in een 'normaal'contract waarbij de telefoon na afloop automatisch eigendom wordt. Daarbij wens ik ook dat we gezamenlijk kunnen kijken naar de inhoudelijke aspecten van mijn contract omdat ik van mening ben dat ik echt een van de ergste vormen van een wurgcontract heb.
Kortom zou ik graag zien dat ik samen met iemand van Hi mijn huidige contract goed onder de loep kan nemen.
Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Compuman
    Bedankt voor de bevestiging, ik wacht de reactie af.
    Compuman
    Vandaag gebeld door KPN/HI mijn contract is omgezet naar een 1 jarig contract en ik kan het nu direct verlengen.

Compuman

Ook een klacht indienen over KPN?