Klacht KPN: Matige beelden op TV via glasvezel.

Anoniem

Sinds 25 juni 2012 maak ik gebruik van Glasvezel standaard, Alles in één. Deze heeft echter niet de eigenschappen die ik ervan mag verwachten en vertoont de volgende tekortkomingen:
- Het beeld is niet wat er verwacht mag worden van glasvezel. Voorheen hadden wij glasvezel via Lijbrandt en het beeld was beduidend beter.
- Radio kan niet beluistert worden via de radio (Harmon Kardon 2.1 Home cinema set), maar moet via de TV, die dan aan moet blijven staan.
- TV werkt niet meer als het geluid van de home cinema set toegevoegd wordt. (Beeld is weg, geluid ijlt na.)
Tijdens het telefonisch bestellen van KPN Glasvezel alles in één, heb ik nadrukkelijk gevraagd om een monteur, zodat mijn TV, telefoon, internet en Home Cinemaset weer naar behoren zouden werken. Dit werd ook bevestigd door de verkoper.
De installatie is aangelegd door een monteur en is, naar mijn mening, niet goed gecontroleerd, waarna er een 2e monteur is gekomen om dit te herstellen. Wij vernamen toen dat de monteurs alleen de KPN apparatuur aansluiten, en dat je zelf maar uit moet gaan zoeken hoe alles weer kan gaan werken. Al dit bij mij bekend was geweest, was ik niet overgestapt naar een andere glasvezel leverancier. Tevens meldde de monteur dat er aan de beeldkwaliteit niets was te doen.
Ik verzoek ik u om dusdanige aanpassingen te doen, om de beeld kwaliteit te verhogen tot minimaal de kwaliteit van Lijbrandt en de overige apparatuur dusdanig aan te sluiten dat dit weer naar behoren werkt.
Deze klacht is per aangetekende brief (uitgebreider) aan u toegestuurd.

Graag zouden wij de beeldkwaliteit willen hebben, zoals wij die hadden via Lijbrandt, maar volgens de monteur is wat wij nu hebben het maximum. Tevens werkt de home cinema set niet meer samen met de tv. De ipad kan ook niet meer gebruikt worden om de tv te bedienen. ( handig met internetten, het toetsenbord van de ipad kan gebruikt worden) en als ik de radio wil aandoen, moet de tv ook aan, waarbij dan het geluid van de tv uit moet.
Het werkt allemaal heel omslachtig. Als ik dit vooraf had geweten, had ik niet tot het overstappen naar KPN besloten. Graag zou ik dit opgelost willen hebben. Indien dit niet mogelijk is dan de overeenkomst ontbinden.

KPN
    Geachte heer Broekhuijsen ,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnen 5 werkdagen contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Anoniem
    U kunt mij bellen op de opgegeven telefoonnummers of mailen.Fijn dat u zo snel contact opneemt.
    KPN
    Geachte heer Broekhuijsen,De behandelaar van deze reactie neemt binnenkort contact met u op.
    Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Anoniem
    KPN medewerker heeft uitstekend geholpen. Nieuw modem gestuurd en alles telefonisch geinstalleerd. Ipad werkt weer, scherp beeld. Uitstekend afgehandeld.
    KPN
    Geachte heer Broekhuijsen,Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?