Opgelost door KPN: Misleading promise and cheating - Hi ToestelLease contract

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 27670
Gebruiker
Cagatayay
Datum
2 reacties

Details

De klacht

In may 2012, I got an iphone 4s 16gb with 1 year lease contract from a Hi shop in Amersfoort, with a promise and clear explanation that after 1 year I could buy the phone with a max price of 30% of the brand new phone price. They have clearly mentioned that the price would then be max € 200,00. Yesterday I went to the Hi shop, as my contract is gonna end in a month, I asked the price what I had to pay for and was informed that it is € 290,44 !!!
Of course it is obvious that they use the same trick in every shop and to everyone while selling the phone, as it is not written in the contract, you can not prove anything!!
I called Hi today and they are not willing to help me anyway as I have no proof, the lady recommended me to go the shop where I got the phone from. Great strategy and customer valued service!!

De oplossing

I think it is not the individual sales guys are making up these promises..
I would like Hi to solve this problem and keep up to what was promised to me!!

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

KPN is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

2 reacties

  1. Auteur
    Cagatayay
    Datum
    My client nr is; 158216601
  2. Auteur
    Cagatayay
    Datum
    My complaint has been properly handled by KPN!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Cagatayay
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen