Opgelost door KPN: Misleid door HI

mevrouw vd Spek

Maandag 6-1-2014 telefonisch contract verlengd voor mobiele telefoon. Verkoper biedt aan: Sim Only Databundel 250 MB van 17,50 voor 13,50 (4,- korting) en belbundel 300 min van 10,- voor 8,- (2,- korting). Plus nog 2,50 korting (ben al vele jaren klant): totaal 19,-. Ik ga akkoord. Bevestiging van gemaakte afspraak per mail, bijgevoegde tarievenlijst waarin ook staat: 250 MB kost 17,50 en 300 belmin 10,-. Opvallend: de tarievenlijst geldt vanaf 6-1-2014, exact de dag dat ik bel.

Vervolgens krijg ik contract per post, met daarin vermeld wat ik afneem met de kortingen (4,- op data, 2,- op bellen en algemene krt 2,50). Geen totaalbedrag. I
n bijgevoegde prijslijst staat echter dat 250 MB 13,50 kost en 300 belminuten 8,-! Op de website staat op 9-1 ook dat de prijzen resp. 13,50 en 8,- zijn. Dat is dus eenvoudig misleiding. Ik heb erover gebeld: 1e medewerker verklaart mijn klacht volledig terecht, 2e van retour annulering niet. Ze kan niets doen. Alleen klacht indienen. Bij deze.

Jullie hebben mij hoge kortingen beloofd die ik niet blijk te krijgen. Het totaalbedrag dat ik nu per maand zou gaan betalen is 19,-. Ik stel voor dat daar de beloofde korting van 6,- nog vanaf gaat. Totaalbedrag dus 13,- per maand.

En graag in het vervolg transparantie tov de klant: over wat er nu echt korting is en wat niet; een contract waarin ook een bedrag vermeld staat; en niet te vergeten: de papieren prijslijst in een leesbare lettergrootte, want zo wil niemand hem lezen en dat lijkt ook de bedoeling gezien mijn verhaal!

mevrouw vd Spek
    Niet geheel naar wens maar toch een tegemoetkoming gehad. Geen zin in langer gedoe, dus aanbod geaccepteerd. Vriendelijke behandeling van de klacht en vlotte verwerking.