Klacht KPN: misleidend gedrag van KPN medewerker gebaseerd op willekeur

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 252184
Gebruiker
G.M. Kats
Datum
3 reacties

Details

De klacht


Op 14 november 2012 sloot ik bij KPN Hilvertshof in
Hilversum een tweejarig contract voor een mobiele telefoon. Daarbij kreeg ik
een Samsung Galaxy S2 toestel zonder bijbetaling mee.

Twee jaar later in november 2014 sloot ik een “sim-only”
contract weer voor twee jaar, met behoud van hetzelfde toestel.

Op 9 april 2016 stond er op de markt in Laren NH een mobiel
kantoortje van KPN om adviezen en service te verlenen aan passanten. Ik stapte
er binnen en een vriendelijke behulpzame jongeman vertelde mij dat ik mijn
maandelijkse abonnementskosten aanzienlijk kon verlagen en hij kon dat snel en
eenvoudig voor me regelen. Hij had namelijk van mij begrepen dat ik een groot
deel van het jaar in Frankrijk verblijf en dat ik buitenshuis nooit internet
gebruik – alleen via Wifi binnenshuis. Daardoor kon hij het aantal Mb’s dat ik
nodig had drastisch omlaag brengen. en mijn maandkosten tot ca € 8.50.

Toen ik in november 2016 bij KPN Hilvertshof een nieuw
contract voor twee jaar wilde afsluiten met daarbij een nieuw toestel (omdat
mijn S2 toch wel wat achterhaald is) hoorde ik tot mijn verbazing dat dat
onmogelijk was omdat mijn huidige contract nog loopt tot april 2018.

Mijn klacht is tweeërlei:

1. Dat een KPN medewerker onder het mom van iets
vriendelijks voor mij te willen doen, zonder mij daarover te waarschuwen mij
voor 1½ jaar langer aan een contract vastlegt. Dat is onbehoorlijk.

2. Dat het voor KPN kennelijk onmogelijk is om een zogenaamd
lopend contract open te breken en te vervangen voor een nieuw tweejarig duurder
contract, terwijl het kennelijk geen enkele moeite kostte in april 2016 het
toen nog lopende contract open te breken voor een nieuw tweejarig goedkoper
contract. Dat is unfair en onlogisch en duidt op willekeur.

De oplossing

Mijn bestaande contract vervangen door een nieuw tweejarig contract met een nieuw toestel.

3 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Kats,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Kats,

    In verband met de behandeling van deze klacht heeft de behandelaar diverse keren geprobeerd u telefonisch te bereiken. Dit is helaas niet gelukt. Heeft u een telefoonnummer waarop u wel te bereiken bent?
    U kunt de behandelaar van deze reactie zelf rechtstreeks telefonisch bereiken via
    telefoonnummer 070-343 21 37.
    Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  3. Auteur
    G.M. Kats
    Datum
    Deze klacht is door KPN snel en uitstekend afgehandeld en tot mijn volle tevredenheid opgelost.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
G.M. Kats
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy