Opgelost door KPN: Mobiel abonnement met gratis telefoon

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 182298
Gebruiker
Dorien50
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb een 2-jarig abonnement met "gratis" telefoon (Ipone 5s). De prijs was € 39/mnd, maar omdat ik nu ook compleet ben bij KPN € 34,-/mnd. Een normaal SIM-only zou dan € 15,-/mnd kosten. Dus toestelkosten € 19,-/mnd. Zou ik nu mijn abonnement beter kunnen omzetten naar SIM-only en het toestel kunnen kopen (€ 500 volgens KPN) onder aftrek van het reeds betaalde toestelkosten. E.e.a. is erg onduidelijk in het contract en na 2 jaar mocht ik het toestel inruilen voor een ander toestel. Toestel zou dus nooit mijn eigendom worden, maar er wordt niet over gerept. Ook niet na 2 jaar contractduur. Volgens mijn is deze contractvorm door de Hoge Raad afgewezen en moet dat aangepast gaan worden. Mijn voorstel staat hierboven en wat kan ik het beste doen. Ik wilde toen ook al het toestel kopen en Sim-only, maar werd toen door verkoopster afgeraden.

De oplossing

Zoals hierboven al beschreven overgaan naar SIM-only (zelfde bundel als nu) en toestel zelf kopen onder aftrek van reeds betaalde maanden. Daarnaast loopt er een telefoonverzekering en die kan na aankoop door mij vervallen. Geen zin meer.

3 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Schoonhoven,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Schoonhoven,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  3. Auteur
    Dorien50
    Datum
    Het bleek achteraf dat in mijn contract het toestel na 2 jaar mijn eigendom is. Daarna kan ik gewoon over op Sim-Only als ik wil. Wel moet ikzelf die 2 jaar goed in de gaten houden en zelf initiatief nemen. Mij was dat niet duidelijk gemeld. Ik ben gebeld door KPN gebeld en dat is correct afgehandeld.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Dorien50
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy