Opgelost door KPN: Mobiel Abonnement Sim Only

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 166686
Gebruiker
BHR Olenski
Datum
10 reacties

Details

De klacht

Afgelopen najaar heb ik mijn mobiel abonnement met 2 jaar verlengd en deze loopt in het voorjaar van 2018 af. Nu verhuis ik per 1 juli 2016 plotseling voor 1 jaar naar het buitenland (werkgerelateerde) en heb ik contact opgenomen met KPN voor de mogelijkheden wat betreft mijn Sim Only abonnement.

De opties waren of mijn mobiel abonnement opzeggen (met een forse boete van bijna 500 euro als gevolg) of het contract overdragen aan een derde. Niet zo makkelijk als de medewerker het vermeldde.

Omdat ik geen gebruik maak van de diensten van KPN (hoge kosten in het buitenland) en ik al meer dan 10 jaar trouw en tevreden klant ben heb ik gevraagd of het niet mogelijk was om het contract op te schorten. Handig omdat ik dan bij terugkomst weer gebruik kon maken van de diensten en ik mijn nummer kan behouden. Dit was echter niet mogelijk.

Niet prettig omdat ik hoe dan ook betaal voor diensten waar ik geen gebruik van ga maken.

De oplossing

Graag zou ik mijn contract per 1 juli 2016 opschorten zodat ik na 1 jaar bij terugkomst weer gebruik kan maken van de diensten van KPN. Indien dit niet mogelijk is dan het contract per 1 juli 2016 opzeggen.

Ik begrijp best dat een contract niet zomaar opgezegd kan worden. Echter bij emigratie kan KPN zich best wat coulanter opstellen. Indien nodig kan ik mijn bewijs van uitschrijving aan KPN opsturen.

10 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Olenski,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    BHR Olenski
    Datum
    Beste lezer,

    Ik hoor graag van jullie, dank!

    Mvg
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Olenski,

    De behandelaar van deze reactie is nog in afwachting van uw gegevens.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  4. Auteur
    BHR Olenski
    Datum
    Beste KPN,

    Begin mei is er contact opgenomen door de klantenservice. Werd netjes medegedeeld dat de klacht in behandeling is. En wij hebben afgesproken dat ik een bewijs van uitschrijving zal overhandigen. Ben in afwachting van de visum die ik eind mei/begin juni verwacht voor de vereiste bewijs van uitschrijving.

    Hoop u hiermee voor nu voldoende te hebben ingelicht.

    Mvg
  5. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Olenski,

    De behandelaar van deze reactie is nog in afwachting van uw gegevens.

    Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met de behandelaar van deze reactie. U kunt hem rechtstreeks telefonisch benaderen via 070-343 20 04.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  6. Auteur
    BHR Olenski
    Datum
    Heb vandaag alle gegevens per mail ingeleverd en ben nu in afwachting op behandeling. Graag zou ik het abonnement willen overzetten naar een prepaid om zo mijn nummer te behouden en kan ik bij terugkeer in nederland wederom een abonnement afsluiten...

    Mvg.
  7. Auteur
    BHR Olenski
    Datum
    Heb vandaag contact gehad met de medewerker die de klacht in behandeling heeft en de gegevens Per mail ingediend. Zou graag mijn abonnement willen overzetten naar een prepaid om zo mijn nummer te behouden voor terugkeer in nederland.

    Ben nu afwachting van KPN

    Mvg
  8. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Olenski,

    De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  9. Auteur
    BHR Olenski
    Datum
    Na het indienen van de emigratiegegevens heeft KPN ingestemd om mijn abonnement over te zetten naar een Pre-paid.

    Hierdoor kan ik mijn nummer behouden voor terugkeer in Nederland en zit ik niet met de hoge kosten.

    Dank aan de medewerker die alles heeft begeleid!
  10. Auteur
    BHR Olenski
    Datum
    Mijn klacht is heel netjes behandeld.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
BHR Olenski
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen