Opgelost door KPN: Mobiel contract van 28 maanden en een beetje?

Obvious1978

Mobiel contract van 28 maanden en eem beetje?????

Op 19 april 2015 heb ik mijn abonnement met leasetoestel overgezet naar n sim only. Dit oorspronkelijke abonnement liep tot en met 09 aug 2015. Het nieuwe abonnement ging echter per direct in. Inclusief de prijs, extra diensten etc. Dat betekende dus ook dat ik op dat moment niet meer betaalde voor mijn leasetoestel en omdat ik deze wilde houden, heb ik m moeten overkopen voor nog eens €179. De belofte was wel dat ik mijn abonnement 6 maanden van te voren mocht verlengen. Op mijn contract staat duidelijk 19 april 2015 met een looptijd van 2 jaar. Bovendien mag een particulier contract bij wet niet langer dan 24 maanden mag duren. Dit is ook door een jurist aan mij bevestigd. (Artikel 7.2a van de telecomwet lid 7a)

Nu was ik afgelopen zaterdag in de KPN winkel om mijn abonnement te laten verlengen want mijn toestel is echt practisch stuk en toen gaven ze aan dat ik pas 10 april mag verlengen. Dit klopt niet. Want dan zou mijn contract 28 maanden en 22 dagen duren??????? En kom niet aan met dat mijn huidige contract pas ingegaan is op 10 augustus 2015 want ik heb zwart op wit een andere ingangsdatum.

Ik wilde verlengen met een iphone7, 128 GB voor 25 per maand (1gb + onbeperkt) en 26 (met bijbetaling 192) voor 24 maanden maar als ik echt pas 10 april mag verlengen en jullie dus blijven beweren dat mijn contract 28 maanden en zoveel dagen MAG duren, denk ik dat ik het toestel los ga bestellen via apple en straks mijn abonnement ga opzeggen. Ik ben al tig jaren klant. Neem alles van jullie af maar dit klopt gewoon niet. Ik ben ook van plan dit te melden bij de Opta en bij mijn rechtsbijstand en kan dit onderbouwen met schriftelijk bewijs. Ik heb ook op het KPN forum gelezen dat jullie andere klanten met hetzelfde probleem ook tegemoet komen

Verlenging met toestel per direct

Obvious1978
    Zie klacht 253444 van deze site (zie bijlage). Ik verwacht dezelfde snelle oplossing
    KPN
    Geachte heer/mevrouw Bos,

KPN Klantenreacties CMT
    Obvious1978
    Perfect opgelost door KPN.
    Werd vandaag gebeld en de contractsduur is gewijzigd naar 19-02-2017. Heb zelfs mijn nieuwe telefoon al dus KPN verdient een pluim!

Obvious1978

Ook een klacht indienen over KPN?