Opgelost door KPN: na annulerng en terugsturen IPhone SE heb ik de door mij betaalde 239 niet terugontvangen

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 187735
Gebruiker
E.C. Janse
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Op 27-5-16 heb ik een mobiel abonnement afgesloten. De kosten van de IPhone SE waren 239 €.
Op 22-6-16 is de IPhone geleverd en heb ik 239 € betaald. Er bleek dat KPN het verkeerde abonnement had geleverd. Ik heb direct gebeld en telefonisch is de bestelling geannuleerd.
Op 29-6-16 heb ik het toestel teruggestuurd.
Ik heb vele malen met de klantenservice gebeld wanneer ik mijn 239 € terug zou ontvangen. Uiteindelijk werd mij gemeld dat het toestel ontvangen was en dat de uitbetaling binnen 20 werkdagen zou plaatsvinden.
Toen op 23-8 bleek dat er geen 239 € was overgemaakt heb ik een klacht gestuurd naar de klantenservice. Gemeld werd dat het verzoek is doorgezet naar de afdeling en dat ik 20 werkdagen moest wachten.
Op 22-9 was geen 239 € bijgeschreven op mijn rekening. Na hierover een mail te hebben gestuurd kreeg ik het antwoord dat ik maar een brief moest schrijven naar de klantenservice. Dit heb ik gedaan.

De oplossing

Ik wens zo snel mogelijk terugbetaling van de 239 euro.

6 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Janse,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    E.C. Janse
    Datum
    Dit heb ik al vaak gehoord en daarna gebeurde er niets. Wanneer word ik gebeld?
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Janse,

    De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten tot uw behandelaar via telefoonnummer 070-343 23 31of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

  4. Auteur
    E.C. Janse
    Datum
    ik heb inmiddels 2 keer contact gehad met een behulpzame dame. Lof daarover. Echter het resultaat tot nu toe is dat ik nog steeds geen 239 euro terug heb ontvangen. Ik heb de indruk dat dit niet aan deze dame ligt maar aan andere afdelingen bij KPN. Wie kan mij helpen???
  5. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte mevrouw Janse,

    Het bedrag is inmiddels overgemaakt op u rekeningnummer.

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  6. Auteur
    E.C. Janse
    Datum
    Het bedrag is inmiddels ontvangen. De persoonlijke behandeling is goed geweest. Echter het blijft vreemd dat daarvoor 2 mensen via Klachtenkompas aan de slag moesten en dat het dan nog 1 maand geduurd heeft. En daarvoor waren al vele medewerkers via het serviceloket aan de gang geweest. En heb ik nooit antwoord gekregen op een brief die ik gestuurd heb. De interne procedures bij KPN mogen nog wel eens tegen het licht gehouden worden. Een verontschuldiging zou ook wel op zijn plaats zijn.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
E.C. Janse
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen