Opgelost door KPN: Niet eens met overnamebedrag HTC One S

MM

Ik heb op dit moment een 2-jarig Hi-toestellease abonnement met een HTC One S. Mijn contractperiode is bijna voorbij, en ik mag verlengen. Mijn huidige telefoon is nog prima, dus ik wil hem graag houden, maar Hi vertelde mij dat het overnamebedrag in de 90 euro is.
Hier schrok ik van, want bij het afsluiten van mijn telefoon werd mij verteld dat het overnamebedrag berekend wordt op 15% van de tweedehands marktwaarde. Een HTC One S is nieuw nog geen 200 euro en tweedehands niet meer dan 100 euro. Waarop het bedrag dat Hi geeft gebaseerd is, wist de medewerker niet. Toen ik wees op de afspraak van 15% kreeg ik te horen: "Dat was inderdaad zo, maar dat is later nog veranderd."
Nu lijkt het me niet de bedoeling dat ik een contract onderteken, en dat op een later moment de voorwaarden van dit contract nog worden aangepast. Ik zie dan ook graag dat dit volgens de gemaakte afspraken wordt afgehandeld.

Ik wil graag mijn huidige telefoon houden, en ik wil deze overnemen voor het afgesproken bedrag van 15% van de tweedehands marktwaarde: 15 euro.

MM
    Ik werd gebeld door iemand van KPN. Hij vertelde mij dat het niet om 15% van de tweedehandswaarde ging, maar om 15% van de nieuwwaarde. Oke, dat zou kunnen, maar de 90 euro blijft dan te veel. Nieuwwaarde 200 euro, overname bedrag dus 30 euro. Daar was hij het mee eens. De oplossing: ik betaal braaf de rekening van 90 euro, maar zij geven me de overige 60 euro terug. Opgelost dus, wel omslachtig. De werkwijze van Hi blijft onacceptabel, mij zijn ze bij deze kwijt als klant.
    MM
    Toevoeging op het vorige: Ik vind het onacceptabel dat Hi op deze manier geld van klanten aftroggelt. Ze maken afspraken, komen deze vervolgens niet na. Wie klaagt wordt eerst behandeld als een aansteller, krijgt vervolgens wel gelijk, maar er verandert niks in hun algemene beleid. Dit is gewoon pure oplichterij, en ze geven het nog eerlijk toe ook (als je maar lang genoeg blijft volhouden krijg je immers je geld wel terug, en betaal je het afgesproken bedrag).
    MM
    In mijn geval is de klacht nu afgehandeld, maar mijn punt blijft dat ik het niet oke vind hoe Hi geld van klanten aftroggelt door zich niet aan gemaakte afspraken te houden.

MM

Ook een klacht indienen over KPN?