Klacht KPN: Onbeperkt data-abonnement wordt stopgezet wegens "veroudering"

Klachtnummer
# 158608
Gebruiker
Doppie
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb sinds jaren een data-abonnement bij KPN.
Het heet "Snel Internet Onbeperkt", en kost 61 euro (inclusief btw) per maand.
Nu wil KPN dit abonnement opzeggen, omdat mijn huidige abonnement "verouderd" is, en mij een ander abonnement geven, voor ongeveer dezelfde prijs, maar dan met slechts 10Gb dataverkeer.

Waarom wil KPN eenzijdig een contract opzeggen?
- KPN bedoelt: Wij willen meer aan u verdienen.

Wat betekent "verouderd" in dit geval?
- KPN bedoelt: Wij kunnen meer aan u verdienen als u slechts 10Gb dataverkeer mag gebruiken.

Wat zou er gebeurd zijn als ik het contract zou hebben opgezegd, of mij niet aan de regels had gehouden (niet betalen bijvoorbeeld)?
- Dan was KPN mij met juridische stappen om de oren gevlogen.

Ik wil graag weten of KPN dit zomaar mag doen.
Is "verouderd" een reden om zomaar een contract op te zeggen?


De oplossing

Ik wil mijn abonnement houden in de vorm die het nu heeft.

1 reactie

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Van De Pol,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen