Klacht KPN: Ongewenst abonnement bij VIP Games weekly.

Klachtnummer
# 181897
Gebruiker
Deheerdejong
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Onze zoon van 12 had ineens 'extra data kosten' buiten zijn bundel. Hij heeft een databundel van 10GB en had pas 480mb verbruikt. Klantenservice van KPN gebeld maar zij konden mij niet vertellen waardoor dit kwam, alleen dat er inderdaad €5 extra betaald moest worden. Ik zei dat ik bang was dat de 'extra kosten' verder zouden oplopen, 'dat is mogelijk', zei de medewerker, maar daar kon hij niets aan doen. Ik heb via pay-info achterhaald dat onze zoon geabonneerd was op een betaalde internetdienst, genaamd: VIP games weekly. Dit abonnement kost €5 per week en wordt betaald via de telefoonrekening. Onze zoon weet niet wat dit is en op de tijd van activatie zat hij gewoon op school. Ik vind het ook heel raar dat zomaar geabonneerd kan zijn op een betaalde dienst, zonder dat je er uitdrukkelijk toestemming voor gegeven hebt!
Ik heb het abonnement inmiddels opgezegd via pay-info, maar hoe kan er zonder toestemming werkelijks geld af geschreven worden???????

De oplossing

Graag zie ik de 70,- euro die er ongevraagd en zonder toestemming is afgeschreven, terug gestort om mijn rekening en ook lees ik graag van u hoe dit heeft kunnen gebeuren en hoe dit in de toekomst te voorkomen is aangezien ik 4 abonnementen bij jullie heb lopen!!!!

Mvg. Ton de Jong

3 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer De Jong,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    Deheerdejong
    Datum
    Bedankt voor jullie telefoontje, we gaan nu kijken of de afspraken worden nagekomen. Alvast bedankt KPN voor de snelle reactie.

    Mvg Ton.
  3. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer De Jong,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT