Klacht KPN: Ongewenst abonnement bij VIP Games weekly.

Deheerdejong

Onze zoon van 12 had ineens 'extra data kosten' buiten zijn bundel. Hij heeft een databundel van 10GB en had pas 480mb verbruikt. Klantenservice van KPN gebeld maar zij konden mij niet vertellen waardoor dit kwam, alleen dat er inderdaad €5 extra betaald moest worden. Ik zei dat ik bang was dat de 'extra kosten' verder zouden oplopen, 'dat is mogelijk', zei de medewerker, maar daar kon hij niets aan doen. Ik heb via pay-info achterhaald dat onze zoon geabonneerd was op een betaalde internetdienst, genaamd: VIP games weekly. Dit abonnement kost €5 per week en wordt betaald via de telefoonrekening. Onze zoon weet niet wat dit is en op de tijd van activatie zat hij gewoon op school. Ik vind het ook heel raar dat zomaar geabonneerd kan zijn op een betaalde dienst, zonder dat je er uitdrukkelijk toestemming voor gegeven hebt!
Ik heb het abonnement inmiddels opgezegd via pay-info, maar hoe kan er zonder toestemming werkelijks geld af geschreven worden???????

Graag zie ik de 70,- euro die er ongevraagd en zonder toestemming is afgeschreven, terug gestort om mijn rekening en ook lees ik graag van u hoe dit heeft kunnen gebeuren en hoe dit in de toekomst te voorkomen is aangezien ik 4 abonnementen bij jullie heb lopen!!!!

Mvg. Ton de Jong

KPN
    Geachte heer De Jong,

KPN Klantenreacties CMT
    Deheerdejong
    Bedankt voor jullie telefoontje, we gaan nu kijken of de afspraken worden nagekomen. Alvast bedankt KPN voor de snelle reactie.

Mvg Ton.
    KPN